Φθηνότερα τα τρόφιμα στη Γερμανία από ό, τι στην Ελλάδα

Τα τρόφιμα στη Γερμανία είναι πολύ φθηνότερα ακόμη και από την Ελλάδα που έχει πληγεί από την κρίση.

Τα τρόφιμα είναι σημαντικά φθηνότερα στη Γερμανία από ό, τι σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.  Όπως ανακοίνωσε η στατιστική υπηρεσία Eurostat, οι τιμές το 2018 στα γερμανικά καταστήματα ήταν μόνο ελαφρώς υψηλότερες από τον μέσο όρο της ΕΕ.  Ωστόσο, είναι σημαντικά υψηλότερες στη γειτονική Γαλλία, το Βέλγιο, την Αυστρία και τη Σκανδιναβία.  Ακόμα και στην Ελλάδα που πλήττεται από κρίση οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα στα κατάστημα.

Ως δείκτη αναφοράς, η Eurostat καθόρισε τον μέσο όρο της ΕΕ στα 100.  Περιλαμβάνοντας τα τρόφιμα και τα αναψυκτικά.

Η Γερμανία ήταν στο 102, 106 στην Ελλάδα, 111 στην Ιταλία, 115 στη Γαλλία και 125 στην Αυστρία και το Λουξεμβούργο.

Τα πιο ακριβά τρόφιμα στην ΕΕ είναι στην Δανία με βαθμολογία 130, τα φθηνότερα βρίσκονται στις ανατολικές χώρες της ΕΕ, με φθηνότερη την Ρουμανία (66), Πολωνία (69) και τη Βουλγαρία (76).  Ωστόσο, οι μισθοί είναι πολύ χαμηλότεροι από ό, τι στη Δυτική Ευρώπη.

Παρόλο που οι καταναλωτές ψάχνουν για φθηνά τρόφιμα  υπάρχει μια παράπλευρη πλευρά αυτής της εξέλιξης που πρέπει να μας προβληματίσει: Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης, σχεδόν 13 εκατομμύρια τόνοι τροφής πετιούνται στη Γερμανία κάθε χρόνο.  Περισσότεροι από τους μισούς (7 εκατομμύρια τόνοι) τους πετάνε οι καταναλωτές από το σπίτι τους.

Αυτό σημαίνει κατά μέσο όρο 85,2 κιλά τροφής ανά νοικοκυριό.  Ωστόσο, περίπου 40 κιλά θα μπορούσαν να αποφευχθούν, σύμφωνα με τους ερευνητές.  Ο περιβαλλοντικός οργανισμός WWF υποστηρίζει ότι πετιούνται περισσότεροι από 18 εκατομμύρια τροφής ετησίως από τους Γερμανούς.

Οι τιμές στα αλκοολούχα ποτά είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές στη Γερμανία : 89 συμφωνα με τον Δείκτη της ΕΕ. Η Φινλανδία βρίσκεται στην κορυφή με 182, η Ιρλανδία 177 και η Σουηδία 152. Οι τιμές επηρεάζονται σύμφωνα με τη φορολογία στα οινοπνευματώδη ποτά της εκάστοτε χώρας.

Φωτογραφία από: Daniel Karmann / dpa
Πηγή: manager-magazin.de

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια