Πρόθυμοι οι χρήστες να μοιραστούν δεδομένα τους έναντι ανταλλαγμάτων

Θα περίμενε κανείς πως εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων παραβίασης των προσωπικών δεδομένων, παγκοσμίως, οι χρήστες θα γίνονταν πιο προσεκτικοί με τα δεδομένα τους και πιο φειδωλοί σχετικά με το πώς τα μοιράζονται. Ωστόσο, σύμφωνα με αρκετές έρευνες, αυτή η διαπίστωση δεν είναι και τόσο αυτονόητη, ειδικά εάν οι καταναλωτές μπορούν να αποκομίσουν κάποια αξία από την παραχώρηση των προσωπικών τους δεδομένων.

Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς καταναλωτές, που ερωτήθηκαν τον Ιούνιο του 2019 από την RIS News, δήλωσαν ότι θα επέτρεπαν σε μια εταιρεία λιανικής πώλησης να τους εντοπίσει ψηφιακά - μέσω τεχνολογιών αναγνώρισης της τοποθεσίας - με αντάλλαγμα ειδικές προσφορές και εκπτώσεις. Επιπλέον, σχεδόν τα δύο τρίτα των χρηστών του Διαδικτύου σε ΗΠΑ και Δυτική Ευρώπη δήλωσαν ότι θα ενδιαφέρονταν να μοιραστούν τα στοιχεία θέσης τους με αντάλλαγμα εκπτώσεις από καταστήματα του λιανεμπορίου, σύμφωνα με μελέτη του Forbester Consulting και Loqate.

“Οι καταναλωτές εμφανίζονται μεν πιο ενημερωμένοι και σκεπτικοί σχετικά με την κοινή χρήση δεδομένων θέσης, αλλά δεν έχουν αλλάξει ακόμα τη συμπεριφορά τους”, αναφέρει σε άρθρο της η ιστοσελίδα eMarketer. Σύμφωνα με το άρθρο, πολλοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν τα δεδομένα της τοποθεσίας τους με εμπόρους λιανικής πώλησης με κάποια έμπρακτα ανταλλάγματα.

Ανταλλάγματα Σε μια δημοσκόπηση των αμερικανικών χρηστών του Διαδικτύου από την Ipsos και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ήταν θετικό να μοιραστεί τα προσωπικά του δεδομένα, εάν είχαν σαφείς ενδείξεις για το πώς αυτά θα χρησιμοποιηθούν. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αν η παραχώρηση των δεδομένων συνοδεύεται από κάποια έκπτωση ή άλλη ανταμοιβή, ο σκεπτικισμός των καταναλωτών αμβλύνεται πολύ περισσότερο. Μάλιστα, για πολλούς καταναλωτές, μια έκπτωση μόλις 10% αποτελεί ένα αξιόλογο κίνητρο.

Στο μεταξύ, περίπου 7 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου που συμμετείχαν σε έρευνα της Blis δήλωσαν ότι, εάν η Amazon τους πρόσφερε έκπτωση, θα μοιράζονταν τις αγοραστικές τους συνήθειες από έναν ανταγωνιστή, όπως η Target. Σχεδόν το 60% δήλωσε ότι η έκπτωση από 10% έως 30% θα τους επηρέαζε, ενώ ένα άλλο 41% θα επηρεάζεται μόνο από εκπτώσεις 40% ή και παραπάνω.

Επιπλέον, σύμφωνα με άλλη έρευνα της Accenture, οι καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι να μοιραστούν σημαντικά προσωπικά δεδομένα με τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες έναντι κάποιων ανταλλαγμάτων. Συγκεκριμένα, έξι στους δέκα καταναλωτές, παγκοσμίως, είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, όπως στοιχεία της τοποθεσίας τους και άλλες πληροφορίες, λαμβάνοντας κάποιο αντάλλαγμα, για παράδειγμα καλύτερη τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Πηγή: sepe.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια