Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Με τη ζήτηση των ηλεκτρικών μοντέλων να αυξάνεται συνεχώς, μια απορία που έχουν οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές είναι, πόση είναι η πραγματική αυτονομία μετά από μία φόρτιση;

Όπως και στις περιπτώσεις των θερμικών κινητήρων, έτσι και στα ηλεκτρικά, ο υποψήφιος αγοραστής έχει την απορία του «πόσο καίει» πραγματικά το μοντέλο του, με την ειδοποιό διαφορά ότι όταν στα ηλεκτρικά ανάψει το… «λαμπάκι» ο οδηγός πρέπει να βρει την πλησιέστερη πρίζα και να περιμένει αρκετή ώρα.

Το βρετανικό περιοδικό What Car? δοκίμασε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης για να δει ποιο είναι τελικά αυτό που η πραγματική του αυτονομία είναι πιο κοντά στην εργοστασιακή και διαπίστωσε μεγάλες αποκλίσεις. Βέβαια αυτό που επισήμαναν και οι δοκιμαστές, είναι πως για το θέμα της αυτονομίας παίζει σημαντικό ρόλο η διαμόρφωση του οχήματος, η ηλικία, η κατάσταση της μπαταρίας και σαφέστατα το στυλ οδήγησης (πόσο επιθετικό ή χαλαρό είναι) του εκάστοτε οδηγού.

Αυτό που εντυπωσίασε αρνητικά τους δοκιμαστές είναι η μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία του Tesla Model 3, το οποίο έχει πολύ μικρότερη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες από αυτή που δηλώνει το εργοστάσιο του Elon Musk. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει πως η αυτονομία του μοντέλου αγγίζει τα 408 χλμ., ενώ στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 290 χλμ. Εξίσου μεγάλη η διαφορά ήταν και στην περίπτωση του ακριβότερου Model 3 Performance, όπου σε πραγματικές συνθήκες κάλυψε 382 χλμ. (496 χλμ. η εργοστασιακή αυτονομία).

Φυσικά δεν είναι μόνο τα μοντέλα της Tesla που παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία τους. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι αυτό του VW e-Golf το οποίο θεωρητικά με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει 300 χλμ., όμως σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα καλύψει 190 χλμ. Στον πίνακα παρακάτω σας παραθέτουμε 10 αυτονομίες με την μικρότερη απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής, όπου στην κορυφή βρίσκεται το Hyundai Kona Electric, το οποίο εμφανίζει απόκλιση μόλις 43 χλμ., (εργοστασιακή αυτονομία 459 χλμ., πραγματική 416 χλμ.)

ΜοντέλοΕργοστασιακή αυτονομίαΠραγματική αυτονομία
Hyundai Kona Electric459 χλμ.416 χλμ.
Jaguar i-Pace477 χλμ.405 χλμ.
Kia e-Niro451 χλμ.405 χλμ.
Tesla Model 3 Performance496 χλμ.382 χλμ.
Tesla Model X 100D523 χλμ.373 χλμ.
Tesla Model S 75D414 χλμ.326 χλμ.
Audi e-Tron355 χλμ.313 χλμ.
Tesla Model 3408 χλμ.291 χλμ.
BMW i3310 χλμ.265 χλμ.
Renault Zoe298 χλμ.233 χλμ.
BMW i3 120Ah310 χλμ. (WLTP)265 χλμ.
Hyundai Kona Electric 39 kWh289 (WLTP)254 χλμ.
Renault Zoe R110300 χλμ (WLTP)235 χλμ.
Nissan Leaf270 χλμ. (WLTP)206 χλμ.
BMW i3 94Ah312 χλμ.195 χλμ.
Volkswagen e-Golf230 χλμ. (WLTP)190 χλμ.
Hyundai Ioniq Electric280 χλμ.190 χλμ.
Volkswagen e-Up135 χλμ.106 χλμ.
Smart Fortwo EQ113 χλμ.95 χλμ.
Smart Forfour EQ109 χλμ.91 χλμ.
Πηγή: autogreeknews.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια