Γιατί ο εγκέφαλος μας αγαπά το πράσινο χρώμα;


Το πράσινο αποτελεί ένα από τα 3 δευτερεύοντα  χρώματα στο χρωματικό μοντέλο της παραδοσιακής ζωγραφικής RYB (Red, Yellow, Blue) που προκύπτει από την ανάμειξη του κίτρινου και του μπλε.

Επίσης, είναι ένα από τα 3 βασικά χρώματα  του χρωματικού μοντέλου RGB (Red Green Blue) που χρησιμοποιείται στις ψηφιακές οθόνες, μαζί με το κόκκινο και το μπλε, από το συνδυασμό των οποίων αντίστοιχα προκύπτουν οι υπόλοιπες αποχρώσεις. Συμπληρωματικό χρώμα του πράσινου είναι το κόκκινο. Ανήκει στην κατηγορία των ψυχρών χρωμάτων, μαζί με το μπλε και το ιώδες και το μήκος κύματός του είναι γύρω στα 550 νανόμετρα.

Μερικές από τις ευεργετικές ιδιότητες του πράσινου:

Ξεκουράζει από σωματική ή διανοητική κόπωση.

Βελτιώνει την όραση.

Προκαλεί ευνοϊκές μεταβολικές αντιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό και υποστηρίζεται ότι έχει θεραπευτική δύναμη.

Ενισχύει τη δημιουργικότητα και την έμπνευση.

Είναι το χρώμα της φύσης που δεν έχει καμία αρνητική ιδιότητα. Προσφέρει ψυχική και σωματική χαλάρωση, αίσθηση ασφάλειας και ηρεμίας, διευκολύνει την επικοινωνία και κάνει καλό στην όραση.

Ένα χρώμα που εξισορροπεί την πνευματική και τη σωματική ενέργεια, αφού προέρχεται από την ανάμειξη του μπλε με το κίτρινο. Ανάλογα με το ποιο από τα δύο υπερισχύει, μπορεί να μας χαλαρώνει ή/και να μας κινητοποιεί.

Σε συνδυασμό με το καφέ δημιουργεί αίσθηση φυσικού περιβάλλοντος, αυξάνοντας τις παραπάνω επιδράσεις.
Είναι λοιπόν μια καλή επιλογή για το καθιστικό.

Οι ανοιχτές αποχρώσεις του, όπως το χρώμα του πράσινου μήλου, δημιουργούν αισθήματα αναζωογόνησης, χαράς και ευεξίας.
Είναι το χρώμα που έχουν οι περισσότερες υγιεινές τροφές, όπως τα λαχανικά και τα φρούτα. Είναι λοιπόν συνδεδεμένο, με την ευεργετική επίδραση που έχουν αυτές οι τροφές στον οργανισμό.

Γι’ αυτό το λόγο, ευνοεί τις μεταβολικές αντιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, όπως συμβαίνει και με το πορτοκαλί που επιπλέον ανοίγει την όρεξη.

Αποτελεί λοιπόν μια καλή επιλογή για την κουζίνα, μπορεί μάλιστα σε συνδυασμό με το πορτοκαλί να δημιουργήσει ένα χαρούμενο χώρο, ιδανικό για να ετοιμάζουμε και να απολαμβάνουμε το φαγητό μας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη το πράσινο χρώμα ενισχύει τη δημιουργικότητα και την έμπνευση.

Αποτελεί λοιπόν, ιδανική επιλογή για γραφεία και χώρους μελέτης, δεδομένου ότι παράλληλα μας ηρεμεί και μειώνει το στρες. Είναι το πιο ξεκούραστο χρώμα για τα μάτια, γι’ αυτό είναι καλό να βρίσκεται στο οπτικό μας πεδίο, ειδικά αν εργαζόμαστε μπροστά σε οθόνη υπολογιστή. Κάνοντας συχνά διαλείμματα από μια εργασία που καταπονεί τα μάτια μας και κοιτάζοντας απλώς μια πράσινη επιφάνεια ή, ακόμη καλύτερα, το πράσινο φύλλωμα των φυτών, έχoυμε ευεργετικά αποτελέσματα στην όραση και το μυαλό μας.

Έχει υποστηριχθεί ότι απαλύνει τον πόνο και συμβάλλει στη θεραπεία ασθενειών, αν και, σύμφωνα με αρκετούς ερευνητές, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία  που να αποδεικνύουν αυτή την ιδιότητα του πράσινου.

Υπάρχουν όμως αρκετές έρευνες που συμφωνούν ότι η επαφή, ακόμη και έμμεση, με το φυσικό περιβάλλον (όπου το πράσινο χρώμα κυριαρχεί), έχει ευεργετική επίδραση στη μείωση του άγχους και την γρηγορότερη ανάρρωση ασθενών.

Πρόκειται για ένα χρώμα που δημιουργεί αίσθηση φρεσκάδας και δροσιάς, δεν είναι όμως τόσο ψυχρό όσο το μπλε. Οι απαλές αποχρώσεις του μεγαλώνουν ένα χώρο αν μάλιστα περιέχουν κίτρινο, όπως το πράσινο του λάιμ και του πράσινου μήλου, μπορούν να  τον κάνουν πιο φωτεινό.

Οι σκουρότερες αποχρώσεις, όπως το χρώμα της ελιάς προσδίδουν σοβαρότητα και μεγαλοπρέπεια σε ένα χώρο. Είναι επίσης μια καλή λύση για χώρους που θέλουμε να δείχνουν πιο ζεστοί, αν μάλιστα συνδυαστούν με κάποιο θερμό χρώμα, τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε γωνιές με θαλπωρή.

Συνδυάζεται εύκολα με τα περισσότερα χρώματα, δημιουργώντας όμορφα και αρμονικά σύνολα. Παρόλ’ αυτά, θέλει προσοχή, γιατί πρόκειται για ένα χρώμα με πάρα πολλές αποχρώσεις, κάποιες από τις οποίες είναι ιδιαίτερα έντονες. Όπως ισχύει για όλα τα χρώματα, μπορεί κάποια απόχρωση του πράσινου να δένει ιδανικά με κάποια απόχρωση του συμπληρωματικού του, κόκκινου, ενώ κάποιες άλλες να είναι τόσο αταίριαστες και κουραστικές, που αποτελούν σίγουρα παραδείγματα προς αποφυγή.

Αν δεν το έχετε με τα χρώματα ή δεν τολμάτε κάτι έντονο, προτιμήστε κάποια ήρεμη γκριζοπράσινη απόχρωση για τους τοίχους και συμπληρώστε με πιο έντονες και φωτεινές πινελιές, σε μικρότερες επιφάνειες, έπιπλα ή αντικείμενα. Ή, μάθετε πώς μπορεί να σας βοηθήσει η χρωματική μελέτη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια