Ιαπωνική λύση αναζητείται στον γρίφο της «Πτολεμαΐδα 5»

Από τους μεγάλους ιαπωνικούς κολοσσούς της Mitsubishi και της Hitachi περιμένει τη λύση η ΔΕΗ για το μέλλον του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής «Πτολεμαΐδα 5».

Ο σταθμός που κατασκευάζεται, έναντι 1,4 δισ. ευρώ, για την παραγωγή ρεύματος με καύσιμο τον λιγνίτη θα είναι ο τελευταίος που θα αποσυρθεί το 2028, έχοντας δουλέψει μόλις επτά χρόνια με το εθνικό μας καύσιμο. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της δημόσιας εταιρείας Γιώργου Στάσση, ο σταθμός θα λειτουργήσει το 2021.

Πηγές αναφέρουν ότι μπορεί να είναι «βιώσιμος» -να έχει λειτουργική κερδοφορία-, με την ανώτερη τιμή των δικαιωμάτων CO2 στα 30 με 35 ευρώ τον τόνο. Από κει και πάνω η «Πτολεμαΐδα 5» θα βάζει μέσα… τη ΔEΗ.

Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της από το 2028 και έπειτα είναι από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τη δημόσια εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση έχει ζητήσει από Mitsubishi και Hitachi, που έχουν αναλάβει τον μηχανολογικό εξοπλισμό της μονάδας, να της καταθέσουν πρόταση για το μείγμα καυσίμου που θα καταναλώνει στη μεταλιγνιτική εποχή.

Η εισήγηση αναμένεται εντός του εννεαμήνου του 2020 και τότε η διοίκηση της ΔEH θα λάβει τις αποφάσεις της…

από euro2day.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια