Οι «αετονύχηδες» του νόμου Κατσέλη

Διαπιστώσαμε πως οι τηλεοπτικοί πωλητές συμβουλευτικών υπηρεσιών έχουν εμπλουτίσει το πρόγραμμα τους με την παροχή μικρών δανείων του νέου νομοσχεδίου που ψηφίσθηκε – με τα έως 25.000 € που θα μπορούν να δανεισθούν οι Έλληνες, από τα νέα ιδρύματα μικροπιστώσεων που δρομολογεί η κυβέρνηση. Όπως αναφέρουν στις τηλεοπτικές εκπομπές τους, το ύψος του επιτοκίου δεν έχει καμία σημασία, αφού με ένα τέτοιο ποσόν θα μπορούσε να διασώσει κανείς την περιουσία του – συνδυάζοντας το προφανώς και με το νόμο Κατσέλη. Πρόκειται φυσικά για ένα πολύ μεγάλο ψέμα, εάν σκεφθεί κανείς πόσοι άνθρωποι έχουν καταστραφεί από τους τόκους των δανείων τους – σημειώνοντας πως με ένα επιτόκιο της τάξης του 11%, η μηνιαία δόση για δεκαετή δάνεια 25.000 είναι περίπου 350 €, ενώ το ποσόν σχεδόν διπλασιάζεται κατά την εξόφληση του. Απαιτείται λοιπόν μεγάλη προσοχή από τους Έλληνες, ειδικά επειδή η κυβέρνηση σχεδιάζει κατ’ εντολή των δανειστών (=Γερμανών) να επιταχύνει τις διαδικασίες πλειστηριασμού – να εκδικαστούν δηλαδή όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις έως τα τέλη του 2021.


Από: analyst.gr - Βασίλης Βιλιάρδος

Επικαιρότητα



Σε γενικές γραμμές αποφεύγουμε τα τηλεοπτικά πάνελ, γνωρίζοντας πως δεν έχουν καμία σοβαρότητα οι συζητήσεις που διεξάγονται εκεί – ότι πρόκειται ουσιαστικά για σόου που εξυπηρετούν τα κανάλια, τους δημοσιογράφους και τους πολιτικούς που συμμετέχουν, με στόχο την προβολή τους. Προφανώς δε, κανένας δεν ενδιαφέρεται σε τέτοιες εκπομπές για τα πραγματικά προβλήματα της Ελλάδας και των Ελλήνων – αλλά μόνο για τον εαυτό του, καθώς επίσης για το συμφέρον του, σε όποια πλευρά και αν ευρίσκεται.

Πρόσφατα τώρα διαπιστώσαμε μία καινούργια τάση, την οποία θεωρούμε εξαιρετικά επικίνδυνη – τις δήθεν πολιτικές εκπομπές, με στόχο την τηλεοπτική πώληση συμβουλευτικών υπηρεσιών σε υπερχρεωμένους Πολίτες που κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους. Τέτοιου είδους τηλεοπτικές πωλήσεις» υπήρχαν φυσικά και αφορούσαν κυρίως το «νόμο Κατσέλη» – από ανθρώπους που δήθεν προσκαλούνταν σε πάνελ, αλλά στην πραγματικότητα πλήρωναν τα κανάλια για την παρουσία τους, με στόχο τη διαφήμιση των υπηρεσιών τους. Τα άτομα αυτά δρομολόγησαν αργότερα τις δικές τους εκπομπές, πληρώνοντας για την εγγραφή και την προβολή τους – σχεδόν πάντοτε με αντικείμενο την παροχή συμβουλών στο θέμα του «νόμου Κατσέλη».

Εκθείαζαν λοιπόν το νόμο και υπόσχονταν λύσεις, υποθέτουμε έναντι αδρής αμοιβής – χωρίς να αποκαλύπτουν πως το 60% των αιτήσεων απορρίπτονται από τα δικαστήρια . Με δεδομένο όμως το ότι, εκκρεμούν συνολικά 95.000 υποθέσεις σήμερα (60.000 περίπου εάν «συγχωνευθούν» οι προσφεύγοντες με το ίδιο αντικείμενο στην αίτηση προσφυγής, πηγή), εκ των οποίων το 60% έχει αιτηθεί και προστασία της πρώτης κατοικίας, πρόκειται για μία μεγάλη αγορά – όσον αφορά τους εκάστοτε «αετονύχηδες».

Οι ίδιοι τώρα αυτοί «επιτήδειοι», διαπιστώσαμε πως έχουν εμπλουτίσει το πρόγραμμα τους με την παροχή μικρών δανείων του νέου νομοσχεδίου που ψηφίσθηκε (πηγή) – με τα έως 25.000 € που θα μπορούν να δανεισθούν οι Έλληνες, από τα νέα ιδρύματα μικρό-πιστώσεων που δρομολογεί η κυβέρνηση. Όπως αναφέρουν στις τηλεοπτικές εκπομπές τους, το ύψος του επιτοκίου δεν έχει καμία σημασία, αφού με ένα τέτοιο ποσόν θα μπορούσε να διασώσει κανείς την περιουσία του – συνδυάζοντας το προφανώς και με το νόμο Κατσέλη.

Πρόκειται φυσικά για ένα πολύ μεγάλο ψέμα, εάν σκεφθεί κανείς πόσοι άνθρωποι έχουν καταστραφεί από τους τόκους των δανείων τους – σημειώνοντας πως με ένα επιτόκιο της τάξης του 11%, η μηνιαία δόση για δεκαετή δάνεια 25.000 είναι περίπου 350 €, ενώ το ποσόν σχεδόν διπλασιάζεται κατά την εξόφληση του. Απαιτείται λοιπόν μεγάλη προσοχή από τους Έλληνες, ειδικά επειδή η κυβέρνηση σχεδιάζει κατ’ εντολή των δανειστών (=Γερμανών) να επιταχύνει τις διαδικασίες πλειστηριασμού – να εκδικαστούν δηλαδή όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις έως τα τέλη του 2021. Ειδικά όσον αφορά τώρα το νόμο Κατσέλη, υπενθυμίζουμε τα εξής:

Το έγκλημα των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας


Έχουμε αναφέρει πολλές φορές πως η ΝΔ υπερχρέωσε την Ελλάδα από το 2004 έως το 2009, χωρίς όμως να τη χρεοκοπήσει – αφού το δημόσιο χρέος της ήταν χαμηλότερο από αυτό της Ιταλίας ή της Πορτογαλίας σήμερα, ακόμη και μετά την τεχνητή διόγκωση των ελλειμμάτων της από την ΕΛΣΤΑΤ (ανάλυση), όπως το τεκμηρίωσε μεταξύ άλλων ο πρώην υπουργός οικονομικών κ. Παπαθανασίου (πηγή), κυρίως όμως η αλλαγή της μεθοδολογίας. Πόσο μάλλον όταν ο ιδιωτικός τομέας της χώρας μας, ιδίως οι τράπεζες και τα νοικοκυριά, ήταν υγιής – με το κόκκινο ιδιωτικό χρέος μόλις στο 10% του ΑΕΠ, από σχεδόν 170% σήμερα!

Επίσης πως ο Γ. Παπανδρέου οδήγησε σκόπιμα την Ελλάδα στο ΔΝΤ, η συγκυβέρνηση των εθνοκτόνων τη χρεοκόπησε, με την υπογραφή του εγκληματικού PSI το 2012, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ της έδωσε τη χαριστική βολή το πρώτο εξάμηνο 2015 – το πιθανότερο επειδή ο Α. Τσίπρας εμπιστεύτηκε τον Γ. Βαρουφάκη που όμως άφησε ανοχύρωτες τις τράπεζες συγκρουόμενος χωρίς όπλα και χωρίς σχέδιο με τους δανειστές (=Γερμανία), εάν υποθέσουμε πως δεν επρόκειτο για δόλο.

Μετά το (παράνομο) κλείσιμο των τραπεζών δε από την ΕΚΤ, την αντισυνταγματική αντιστροφή του δημοψηφίσματος και την υπογραφή του τρίτου μνημονίου, χάθηκαν τα πάντα – αφελληνίσθηκαν οι τράπεζες, παραδόθηκε η δημόσια περιουσία στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ, ενώ ξεκίνησε η ληστεία της ιδιωτικής από τις τράπεζες και το κράτος.

Ο άνθρωπος τώρα που καταδίκασε χωρίς λόγο την Ελλάδα στο καθεστώς του ΔΝΤ, θεσμοθέτησε το «νόμο ΚΑΤΣΕΛΗ» – μία ενέργεια που μοιάζει με αυτήν ενός γιατρού που δηλητηριάζει θανατηφόρα έναν υγιή ασθενή, παρέχοντας του στη συνέχεια μορφίνη για να μην νοιώθει τον πόνο. Έναν νόμο που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως προβληματικός, εάν όχι εγκληματικός, επειδή αφενός μεν εξαιρούσε τους εμπόρους και τις επιχειρήσεις, αφετέρου δεν έλυνε το πρόβλημα που προκάλεσε στους Πολίτες το κράτος τους – αφού, σε αντίθεση με την Ισπανία ή την Ιρλανδία, όπου το πρόβλημα ήταν πιστωτικό (=οφειλόταν στις τράπεζες και στους δανειολήπτες), στην Ελλάδα ήταν καθαρά μακροοικονομικό (=οφειλόταν στις ανίκανες ή/και διεφθαρμένες κυβερνήσεις).

Ειδικότερα, ο νόμος μετέθεσε το πρόβλημα επαυξημένο στο μέλλον (ανάλυση), αντί να το επιλύσει η κυβέρνηση δραστικά, ως όφειλε – επαυξημένο επειδή οι μειώσεις των εισοδημάτων των Ελλήνων συνεχίσθηκαν μαζί με την πτώση των τιμών των ακινήτων τους, οπότε τα χρέη τους κλιμακώθηκαν, με τελικό αποτέλεσμα να χάσουν οι περισσότεροι και τα σπίτια τους, και να παραμείνουν χρεωμένοι με πολύ υψηλότερα ποσά. Για παράδειγμα, ενώ το μέσο εισόδημα των δανειοληπτών ήταν ετησίως 28.418 € το 2008, το 2017 μειώθηκε στα 7.956 € (πηγή) – ενώ η πτώση των τιμών των κατοικιών ήταν ραγδαία σε σχέση με το 2010, όπου τα σπίτια είχαν πολύ μεγαλύτερη αξία (γράφημα).


Εν προκειμένω θα αναρωτηθεί ασφαλώς κανείς ποιά θα ήταν η σωστή λύση, στην οποία βέβαια εμείς έχουμε αναφερθεί πολλές φορές – όχι επειδή ανακαλύψαμε τον τροχό, αλλά λόγω του ότι υιοθετήθηκε με επιτυχία από τις Η.Π.Α. τη δεκαετία του 1930, όπου είχε ξεσπάσει η Μεγάλη Ύφεση. Απλούστατα, η ίδρυση εκ μέρους του δημοσίου μίας εταιρείας διαχείρισης κόκκινων δανείων – η οποία τότε ανέλαβε τα προβληματικά δάνεια των Πολιτών προσφέροντας τους χαμηλότερες δόσεις, μεγαλύτερο χρόνο πληρωμής, βιώσιμους τόκους κλπ. Έτσι το πρόβλημα λύθηκε ριζικά και η εταιρεία έκλεισε μετά από περίπου 20 χρόνια, με κέρδη.

Αντί λοιπόν να υιοθετήσουν οι ελληνικές κυβερνήσεις κάτι ανάλογο, προτίμησαν τη δρομολόγηση ενός νόμου που επέβαλλε στις τράπεζες να αναλάβουν αυτές την ευθύνη –με αποτέλεσμα αφενός μεν να χρεοκοπήσουν οι τράπεζες (αν και δεν ήταν ο μοναδικός λόγος), αφετέρου να μετατεθεί το πρόβλημα επαυξημένο στο μέλλον. Έτσι, αντί να διαθέσει το κράτος λιγότερα από 6 δις € διασώζοντας την πρώτη κατοικία και διευκολύνοντας τις τράπεζες, έχει πληρώσει μέχρι σήμερα σχεδόν 80 δις € για τις τράπεζες (44 δις € συν 17 δις € αναβαλλόμενοι φόροι, συν 12 για το σχέδιο Ηρακλής) χάνοντας επί πλέον την ιδιοκτησία τους, ενώ το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Με απλά λόγια, οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν επιβαρυνθεί μέχρι σήμερα με σχεδόν 80 δις €, όταν όλα τα δάνεια πρώτης κατοικίας δεν υπερβαίνουν τα 12 δις € και οι τράπεζες έχουν ήδη αποσβέσει πάνω από το 50% – γεγονός που ισοδυναμεί με το άκρον άωτο της ανοησίας. Σύμφωνα δε με τα σχετικά στοιχεία, από το σύνολο των 126.000 αποφάσεων που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα από την έναρξη ισχύος του νόμου ΚΑΤΣΕΛΗ το 2010, οι 55.000 είναι αρνητικές για τον οφειλέτη – δηλαδή είναι αποφάσεις που έχουν απορρίψει το αίτημά του για τη ρύθμιση της οφειλής του (πηγή). Σε απόλυτους αριθμούς, έχουν ρυθμισθεί υπέρ του οφειλέτη μόλις 5 δις € με δεκάδες χιλιάδες εκκρεμείς υποθέσεις που έχουν μπλοκάρει την οικονομία – όταν το κράτος θα μπορούσε να είχε επιλύσει αμέσως το πρόβλημα με λιγότερα από 6 δις €. Φυσικά οι δικηγόροι έχουν άλλη άποψη, αφού ο συγκεκριμένος νόμος αύξησε τους πελάτες τους – οπότε τα δικά τους εισοδήματα.

Συνεχίζεται επί πλέον η ανοησία, με την «εντολή» του υπουργού οικονομικών στις τράπεζες να παρέχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις στους δανειολήπτες – υπενθυμίζοντας μία προηγούμενη «εντολή» του για μειώσεις των τραπεζικών προμηθειών που ως γνωστόν δεν τηρήθηκε ποτέ. Αν πάντως πραγματικά η κυβέρνηση δεν θέλει να βγάλει τους Έλληνες από τα σπίτια τους, τότε οφείλει να υιοθετήσει τη λύση που προτείνουμε – όχι να παίζει πολιτικά παιχνίδια, εμπαίζοντας τους Πολίτες. Πόσο μάλλον όταν γνωρίζει πως το σχέδιο Ηρακλής συνδέεται αυτόματα με τους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας – με τους οποίους έχει ήδη συμφωνήσει (πηγή)

από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια