EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μια νέα επαναστατική μπαταρία, που απαξιώνει όλες τις υπόλοιπες κι αλλάζει την αγορά!


Με πληροφορίες από


https://ndb.technology/

Το ιστολόγιο παρακολουθεί απ' το 2015 το θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κι απ' την πρώτη στιγμή έχει διατυπώσει τον έντονο προβληματισμό για την εξαιρετικά ανώριμη τεχνολογία των μπαταριών λιθίου: μπορεί να είναι καλές για κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές, αλλά είναι εντελώς ανεπαρκείς για τα αυτοκίνητα. Ο μεγάλος χρόνος φόρτισης αποτελεί το απόλυτο συγκριτικό μειονέκτημα απέναντι στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσα τερτίπια με "ταχυφορτιστές" κι αν σκαρφιστούν, όσες επιδοτήσεις κι αν δώσουν οι νεοφιλελεύθεροι της ΕΕ: στα €12.000 η συνολική επιδότηση στη Γαλλία, στα €9.480 στη Γερμανία, για να καταφέρουν να πουλήσουν -κυρίως με χρονομίσθωση/leasing- το Renault ZOE, με τα πολύ "εξελιγμένα" χαρακτηριστικάτου.

Η Tesla έχει κατασκευάσει ένα τεράστιο εργοστάσιο μπαταριών στην έρημο της Νεβάδα, ήδη ετοιμάζει άλλο ένα δίπλα στο Βερολίνο κι η ασθμαίνουσα ΕΕ τρέχει να κάνει αντίστοιχα δικά της εργοστάσια στη Σουηδία και τη Γερμανία. Αλλά αυτές οι τεράστιες επενδύσεις κινδυνεύουν να πάνε στα εντελώς αζήτητα, εάν μέσα στην προσεχή πενταετία φθάσει σε εμπορική διάθεση μια εντελώς νέα τεχνολογία μπαταριών, η οποία εξελίσσεται από μια start-up εταιρεία της Καλιφόρνια. Η νέα μπαταρία χρησιμοποιεί ραδιοϊσότοπα από ραδιενεργό γραφίτη πυρηνικών αποβλήτων, τον οποίο επεξεργάζεται και εγκιβωτίζει σε δομές νανοδιαμαντιών, τα οποία παράγονται εργαστηριακά από άνθρακα C-12. Ο γραφίτης περιέχει ισότοπα άνθρακα C-14, τα οποία διασπώνται και μεταπίπτουν σε άζωτο, όπως φαίνεται στην πιο πάνω εικόνα. Αξιοποιώντας πυρηνικά απόβλητα για παραγωγή ενέργειας, η εταιρεία βρίσκει λύση ταυτόχρονα και στο πρόβλημα διαχείρισης των αποβλήτων! 

Η μπαταρία αξιοποιεί την ενέργεια που υπάρχει στα ραδιοϊσότοπα, δεν χρειάζεται φόρτιση και διαρκεί περίπου στο ...διηνεκές. Ανάλογα με τα ραδιοϊσότοπα που χρησιμοποιεί κάθε φορά, η συγκεκριμένη μπαταρία υπόσχεται πως, στη χρήση σε κινητά τηλέφωνα, λάπτοπ, κλπ, η διάρκεια ζωής είναι ...
περίπου 9 χρόνια! Στη χρήση για αυτοκίνητα, είναι ...ενενήντα (90) χρόνια! Και στη χρήση για βηματοδότες καρδιάς, ...εικοσιοκτώ χιλιάδες (28 χιλ.) χρόνια!

Το ακόμα καλύτερο; Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το κόστος των νέων μπαταριών θα είναι ευθέως ανταγωνιστικό ή και πιο φθηνό των μπαταριών λιθίου και δίνουν ως παράδειγμα πως οι μπαταρίες ενός Tesla σήμερα κοστίζουν περί τις 9-10 χιλ. δολάρια, ενώ οι αντίστοιχες δικές τους θα κοστίζουν 7-8 χιλ. δολάρια.

 
Στις 25/8 η εταιρεία ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση δυο δοκιμών επίδειξης "Proof of Concept". Οι δοκιμές έγιναν στο Lawrence Livermore National Laboratory και στο Cavendish Laboratory του Πανεπιστημίου Cambridge. Η εταιρεία έχει καταθέσει πατέντες για την τεχνολογία και για τις βιομηχανικές μεθόδους της, περιμένει τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και λέει πως βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης του εμπορικού πρωτότυπου, αλλά την έχει ρίξει πίσω ο κορονοϊός, καθώς έκλεισαν τα εργαστήρια. Ωστόσο, μετά την επαναλειτουργία των εργαστηρίων, υπολογίζουν πως θα χρειαστούν λιγότερο από ένα χρόνο για την κατασκευή του εμπορικού πρωτότυπου, προκειμένου να πάρουν τις απαιτούμενες άδειες. Στη συνέχεια, την προσεχή διετία υπολογίζουν να βγάλουν στο εμπόριο τις μικρής χωρητικότητας μπαταρίες, ενώ σε μια πενταετία τις μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας.

Τα πιο πάνω ακούγονται εξωπραγματικά, θα είναι μια αληθινή τεχνολογική επανάσταση, που θ' αλλάξει πάρα πολλές εφαρμογές, δημιουργώντας ένα ολόκληρο κόσμο που δεν θα χρειάζεται υποδομές ηλεκτρικών δικτύων. Στο παρελθόν κι άλλες τεχνολογίες εμφανίστηκαν ως πολλά υποσχόμενες για το πρόβλημα της φθηνής ενέργειας: θυμάται άραγε κανείς τη Defkalion Green Technologies, που υποσχόταν πάμφθηνη ενέργεια με τον πειραματικό Chemically assisted - Low Energy Nuclear Reactor αντιδραστήρα "Υπερίων" (Hyperion); Η πειραματική συσκευή στο Μιλάνο απέτυχε να περάσει ελέγχους μετρήσεων θερμικής απόδοσης και πλέον όποιος επιχειρήσει να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της εταιρείας καταλήγει στο ...Βιετνάμ. 

Κατόπιν αυτού ας κρατούμε μικρό καλάθι μέχρι να δούμε την εμπορική εφαρμογή. Αλλά, αν γίνουν πράξη όσα υπόσχονται, το ιστολόγιο θα άρει τις επιφυλάξεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Αλήθεια, εσείς τρέξατε να πάρετε επιδότηση απ' την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Χατζηδάκη; Για να στηρίξουν οι χρεοκοπημένοι την ΓερμανοΓαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή που στην καρδιά της Ευρώπης τρέχει λαχανιασμένη ν' ανταγωνιστεί τα προϊόντα της αμερικάνικης Tesla;


πηγή: greeklignite.blogspot.com

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια