EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: δεν θα πιστεύετε πόσο χρεώθηκε εταιρεία στη Γερμανία για 1 ώρα φόρτιση ηλ. αυτ/του.


Το ιστολόγιο σας έχει προειδοποιήσει έγκαιρα πως ο "πιο αδύναμος κρίκος" στο παραμύθι που λέγεται ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η τεχνολογία των σημερινών μπαταριών κι η διαδικασία της φόρτισης. Αλλά επειδή η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ψάχνει εναγωνίως τρόπο ν' ανταποκριθεί στις όλο και χαμηλότερες εκπομπές CO2, που απαιτεί η ΕΕ, δήθεν για "να σώσει τον πλανήτη", οι κυβερνήσεις τρέχουν να επιδοτήσουν τα περιορισμένων δυνατοτήτων σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πριν από μερικά χρόνια είχα οδηγήσει ένα Ιταλικής κατασκευής ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρώτης γενιάς, με μπαταρίες μολύβδου. Πήγαινε καταπληκτικά στην κατηφόρα, αλλά στην ανηφόρα ήταν "ελάτε να σπρώξουμε". Απελπισία! Τον προηγούμενο μήνα οδήγησα ένα απ' τα τελευταίας γενιάς Γερμανικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η οδηγική συμπεριφορά δεν διέφερε από ένα συμβατικό. Τα περί "αθόρυβης" λειτουργίας δεν επαληθεύτηκαν. Η διαφορά τιμής του με πλούσιο εξοπλισμό ηλεκτρικού από την αντίστοιχα πλούσια έκδοση του συμβατικού μοντέλου είναι πολύ μεγάλη, κάπου 29 χιλ. το ηλεκτρικό μετά από όλες τις επιδοτήσεις με κάπου 17 χιλ. το ίδιο ως συμβατικό. 

Είχε κι αυτό κόφτη ταχύτητας στα 150 χλμ/ώρα, για να μην αυξάνεται υπερβολικά η κατανάλωση. Ωστόσο, με το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 130, το 150 δεν είναι μεγάλο πρόβλημα. Οπότε ο μόνος λόγος για να προτιμήσει κανείς την ηλεκτρική έκδοση είναι το αν μπορεί να δικαιολογήσει ως έξοδο το κόστος αγοράς, αν το όχημα δεν χρειάζεται τη νύχτα και μπορεί να φορτίζει όλη νύχτα, αν κάνει πολλά χιλιόμετρα καθημερινά σε διαδρομές που δεν ξεπερνούν την πραγματική αυτονομία του οχήματος, κι αν το κόστος φόρτισης είναι συμφέρον.

Για το τελευταίο πάντως μην είστε και πολύ σίγουροι πως ισχύουν όσα λέγονται και διαφημίζονται, περί δήθεν χαμηλού κόστους χρήσης ανά χιλιόμετρο! Στα σημερινά ...

βενζινάδικα δια νόμου επιβάλλεται η αναγραφή της τιμής καυσίμου ανά λίτρο κι ο καταναλωτής μπορεί να δει την πληροφορία πριν μπει στο βενζινάδικο. Υποτίθεται πως έτσι λειτουργεί ο "ανταγωνισμός", αλλά έτσι κι αλλιώς ουδείς ασχολείται με τα καρτέλ σ' ένα failed state. Αλλά στα ηλεκτρικά ποια είναι η τιμή που βλέπει ο καταναλωτής; Αν φορτίζει κανείς στο σπίτι, η αυξημένη κατανάλωση ενέργειας θα ανεβάσει το χρήστη σε κλιμάκιο υψηλότερης χρέωσης. Αν φορτίζει σε κοινόχρηστο σημείο φόρτισης, η αδιαφάνεια στις χρεώσεις είναι ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση.

Η αντίστοιχη της τιμής καυσίμου ανά λίτρο, που αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι η τιμή της κιλοβατώρας, αλλά αυτή η πληροφορία απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Τα πρώτα σημεία φόρτισης, που βλέπουμε στην εικόνα κι είχε εγκαταστήσει η ΔΕΗ πριν μερικά χρόνια, στα πλαίσια του προγράμματος Green eMotion, ήταν περίπου πειραματικά και δεν έδιναν τη δυνατότητα για φόρτιση με χρέωση. Κάποια απ' τα νέα σημεία φόρτισης, που σταδιακά εγκαθίστανται και στην Ελλάδα, -τουλάχιστον αυτά που έχω δει-, έχουν τη δυνατότητα ανέπαφης χρέωσης πιστωτικής κάρτας, αλλά πέραν τούτου ουδέν! Καμιά πληροφορία για την ποσότητα ενέργειας που παραλαμβάνει κάποιος, καμιά πληροφορία για την τιμή μονάδας, καμιά πληροφορία ακόμα και για το συνολικό ποσό χρέωσης στην κάρτα! Στο δικό μου το χωριό αυτό το λέμε "γουρούνι στο σακί", μάλλον κάπως έτσι το λέτε και στο δικό σας.

Και κάπως έτσι έφθασε η κατάσταση στη Γερμανία, εκεί όπου η αγορά είναι πολύ πιο προχωρημένη απ' την Ελλάδα, ώστε μια εταιρεία να πάρει λογαριασμό άνω των χιλίων (1.000) ευρώ για μια (1) ώρα φόρτισης (και 48 ώρες παρκάρισμα)! Την εξωφρενική πληροφορία μετέδωσε προ λίγων ημερών η Handelsblatt, για τους "άπιστους Θωμάδες" το ρεπορτάζ έχει και το όνομα της παθούσας εταιρείας. Στο ρεπορτάζ πάντως δεν υπάρχουν πληροφορίες για τυχόν εγκεφαλικά που έπαθαν όσοι είδαν το λογαριασμό! Κατά τα λοιπά, οι λογαριασμοί στη Μύκονο τους ενοχλούν!

Ήδη αναπτύσσονται σημεία φόρτισης και στην Ελλάδα από διάφορες εταιρείες, αλλά κι αυτή η αγορά είναι ακόμα εντελώς ανώριμη κι αρρύθμιστη και μην περιμένετε να το καταλάβει αυτό μια κυβέρνηση "αρίστων". Όπως έχω επισημάνει απ' την 1η ανάρτηση του 2020, η ισχύς του φορτιστή παίζει μεγάλο ρόλο και ήδη στην αγορά βλέπουμε δημόσια σημεία φόρτισης με ισχύ από ...4kW (άντε γεια!) μέχρι τους ταχυφορτιστές της Tesla, (με ισχύ 135kW;), που αναμένονται εντός του 2021. Η μεγάλη ισχύς προκύπτει από μέση τάση και πολύ υψηλή ένταση ρεύματος κι έχουν εμφανιστεί και ταχυφορτιστές με 350kW, αλλά πόσο θα χρεώνουν οι ταχυφορτιστές; Και πόσοι θα τοποθετηθούν; Και πόσο θ' αντέχουν οι μπαταρίες στο "βομβαρδισμό" με πάνω από 200 αμπέρ;

Πλέον το ερώτημα δεν θα είναι μόνο πού μπορεί να φορτίσει κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να κάνει ένα ταξίδι, αλλά και πόσο θα κοστίζει αυτή η φόρτιση. Θα πληρώνει κανείς με τιμή ανά κιλοβατώρα, θα πληρώνει με το λεπτό δέσμευσης του φορτιστή, πώς ακριβώς θα πληρώνει; Θα πληρώνει στον ένα σταθμό φόρτισης με ένα τρόπο και στον επόμενο με κάποιο άλλο τρόπο; Μέχρι να στρώσουν τα πράγματα, θα περάσουν 1-2 χρόνια (και βλέπουμε). Καλό είναι λοιπόν να φροντίζουμε όσο μπορούμε το συμβατικό μας αυτοκίνητο, η ώρα για τα ηλεκτρικά δεν ήρθε ακόμα για τους πολλούς! Όσα κι αν τάζουν Υπουργοί-Πινόκιο ...


Πηγή: greeklignite.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια