EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκτυο: "αυτό", που ετοιμάζεται στη διανομή ηλεκτρισμού στη Βρετανία, ΔΕΝ είναι καλό!

Το Σύμφωνο Σύνδεσης Διανομής & Χρήσης του Συστήματος (Distribution Connection and Use of System Agreement, DCUSA) ιδρύθηκε το 2006 στη Βρετανία ως ένα Σύμφωνο μεταξύ των Διαχειριστών Συστημάτων Διανομής, των Προμηθευτών και των Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Οι εταιρείες αυτές βλέπουν πλέον με τρόμο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς όσο επεκτείνεται τόσο περισσότερο αυξάνει τη ζήτηση ηλεκτρισμού και φέρνει τα δίκτυα στα όριά τους. Το χειρότερο είναι πως η εκτεταμένη ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αλλάξει τη μορφή της ημερήσιας καμπύλης ζήτησης φορτίου, δημιουργώντας νυκτερινή αιχμή, σε ώρα που τα φωτοβολταϊκά "κοιμούνται". Τα περί "αποθήκευσης" σε μπαταρίες, μόνο ως ανέκδοτο ακούγονται, η σημερινή τεχνολογία δεν το επιτρέπει και το έχει πει κι ο δικός μας ΑΔΜΗΕ στην τελευταία Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2020-2030

Ωστόσο, όταν υπάρχουν λεφτά στα νοικοκυριά όλοι κοιτούν πώς να τα πάρουν και στη Βρετανία έχουν πουληθεί αρκετές μπαταρίες για οικιακή χρήση, προκειμένου να συνδυαστούν με φωτοβολταϊκά στις στέγες. Αν έχει κανείς αξιόπιστη ηλεκτροδότηση απ' το δίκτυο, η οικιακή μπαταρία είναι εντελώς περιττή. Κι αν δεν έχει αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, με τις παρούσες τεχνολογίες, μια γεννήτρια πετρελαίου είναι πιο χρήσιμη!

Η πανδημία του κορονοϊού έδειξε για άλλη μια φορά πως "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται" και τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία Scottish Hydro Electric Power Distribution Plc πρότεινε την 371 τροποποίηση του Κανονισμού, Last resort arrangements for Distributors to manage specific consumer connected devices, με βάση την οποία οι διαχειριστές των συστημάτων διανομής ηλεκτρισμού θα μπορούν σε έκτακτες περιπτώσεις να κόβουν το ρεύμα σε συσκευές των καταναλωτών όπως οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Το σκεπτικό της πρότασης πολύ απλό, αρκεί να δείτε μόνο τη 2η παράγραφο: Electricity networks in Great Britain were not designed to accommodate the significant additional demand that certain consumer devices (such as electric vehicle (EV) chargers) ...

presents. In some circumstances, Distributors will be required to act to find a balance between their obligation to operate cost-effective, safe and reliable electricity networks and the need to support customers who wish to adopt low carbon technologies such as EVsΤα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στη Μεγάλη Βρετανία δεν σχεδιάστηκαν για να καλύψουν τη σημαντική πρόσθετη ζήτηση που παρουσιάζουν ορισμένες καταναλωτικές συσκευές (όπως φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV)). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι Διανομείς θα πρέπει να ενεργήσουν για να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της υποχρέωσής τους να λειτουργούν οικονομικά, ασφαλή και αξιόπιστα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και την ανάγκη υποστήριξης πελατών που επιθυμούν να υιοθετήσουν τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με άλλα λόγια, προκειμένου να μη γίνουν επενδύσεις στα δίκτυα διανομής, οι οποίες δεν θα φέρνουν τα επιθυμητά κέρδη στις εταιρείες, οι καταναλωτές θα πρέπει να μάθουν να ζουν με το φόβο πως όταν βάλουν το αυτοκίνητο στην πρίζα φόρτισης, ο διαχειριστής του δικτύου θα μπορεί να κόβει το ρεύμα αν αντιληφθεί υπερφόρτωση, "προκειμένου να προστατεύσει το δίκτυο"! Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα κοπεί ταυτόχρονα και η θέρμανση στα σπίτια. Γίνεται έτσι υπέρτατος κανόνας η εξυπηρέτηση των εταιρειών διανομής κι όχι η εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου. Ποιος είπε πως πέθανε ο Θατσερισμός;

Προκειμένου να μπορούν να γίνουν οι διακοπές ρεύματος, οι καταναλωτές πρέπει να είναι συνδεμένοι με "έξυπνο μετρητή" ρεύματος. Αυτούς που προωθεί μετά μανίας η ΕΕ, θεωρητικά "για να ξέρει ο καταναλωτής τι καίει κάθε στιγμή", στην πράξη για να μπορεί ο διαχειριστής διανομής να κόβει το ρεύμα όποτε το θεωρεί απαραίτητο. Από μακριά, χωρίς να χρειάζεται μετάβαση τεχνίτη επιτόπου και να ξοδεύεται η εταιρεία ...

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε πως οι διαδικασίες διαβούλευσης των ενδιαφερόμενων μερών, η εισήγηση στην αδειοδοτική Αρχή και η έκδοση απόφασης θα ολοκληρωνόταν το Δεκέμβριο 2020 έως Ιανουάριο 2021. Φαίνεται ωστόσο πως η πανδημία έχει καθυστερήσει τις διαδικασίες και τις μετατοπίζει προς το τέλος της άνοιξης.  Ενδεχομένως επειδή στο σκεπτικό της πρότασης αναφέρονται ευρύτερες αλλαγές στην αγορά, με δημιουργία αγοράς "διακοψιμότητας" και στη χαμηλή τάση. "Διακοψιμότητα" λέγεται σήμερα το δικαίωμα να κόψουν το ρεύμα σε περίπτωση ανάγκης σε καταναλωτή υψηλής τάσης, αλλά με αποζημίωση, που συμφωνείται μετά από δημοπρασία.

Το κύριο πρόβλημα φαίνεται να είναι πως δεν υπάρχει ξεκάθαρος ορισμός του πότε ένα δίκτυο διανομής μπορεί να θεωρηθεί απ' το διαχειριστή πως είναι "υπερφορτωμένο" και χρειάζεται προστασία. Τα δίκτυα διανομής μεταφέρουν στους καταναλωτές την ποσότητα ηλεκτρισμού που ζητούν κάθε στιγμή, αλλά σ' ένα σύστημα ηλεκτρισμού που στηρίζεται σε αιολικά και φωτοβολταϊκά τι θα συμβεί ένα βράδυ που δεν θα φυσά και δεν θα υπάρχει επαρκής προσφορά ρεύματος; Θα βαφτίζεται το δίκτυο διανομής υπερφορτωμένο κι οι καταναλωτές που άφησαν το αυτοκίνητο να φορτίσει το βράδυ θα ανακαλύπτουν το πρωί πως δεν έχουν επαρκώς φορτισμένη μπαταρία για να πάνε στη δουλειά; Καλωσορίσατε στο θαυμαστό νέο κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων!


Πηγή: greeklignite.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια