Μετά το διαβόητο σκάνδαλο Dieselgate της Volkswagen, δεν φαντάζεστε τι θα είναι το Ammoniagate!


Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (UBA) ανακοίνωσε στις 16/2/21 αποτελέσματα μετρήσεων ατμοσφαιρικών ρύπων, (οξείδια αζώτου, αιωρούμενα σωματίδια & όζον), σε 400 σταθμούς των πόλεων για το 2020 (από εκεί και η εικόνα). Χάρη και στην πανδημία, το 2020 η ατμοσφαιρική ρύπανση με διοξείδιο του αζώτου έπεσε κάτω από τις νόμιμες οριακές τιμές στις περισσότερες πόλεις της Γερμανίας και λιγότερες από δέκα πόλεις κατέγραψαν επίπεδα που υπερβαίνουν τα όρια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της ΕΕ το 2020, ανάμεσά τους το Μόναχο και το Αμβούργο. Τα αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου είναι η κύρια πηγή ρύπων οξειδίων του αζώτου (NOx) στις πόλεις της Γερμανίας και πλέον μόνο οχήματα εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία κινητήρων Euro 6d πληρούν τις οριακές τιμές σε συνθήκες οδήγησης στο δρόμο.

Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο dieselgate, η απάτη εκπομπών των αυτοκινήτων του Ομίλου Volkswagen, αποκαλύφθηκε πως είχαν χειραγωγήσει το λογισμικό των κινητήρων ντίζελ ώστε να πληρούν τις οριακές τιμές εκπομπών στη φάση των δοκιμών, αλλά όχι σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να απαγορευθούν τα αυτοκίνητα ντίζελ σε πολλές Γερμανικές πόλεις και οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ κατέρρευσαν, καθώς τα οξείδια του αζώτου είναι εξαιρετικά βλαπτικά τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον. Οπότε τώρα, που λόγω της πανδημίας μειώθηκαν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, η UBA είχε κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένη!

Δυστυχώς η κλιματική παράνοια έχει οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια και, αφού επείγονται να καταργήσουν τα καύσιμα που βασίζονται στον άνθρακα, λόγω εκπομπών CO2, τώρα ξεπροβάλει στον ορίζοντα η προοπτική χρήσης ως καυσίμου της αμμωνίας (ΝΗ3)! Φυσικά, όταν καεί η -τοξική και διαβρωτική- αμμωνία, όταν δηλαδή αντιδράσει με το οξυγόνο, θα ...

δώσει οξείδια αζώτου, αυτά ακριβώς που είναι βλαπτικά για τον άνθρωπο και το περιβάλλον! Και θα αντικαταστήσουν τις εκπομπές του αερίου της ζωής του πλανήτη, του CO2, με τα τρισχειρότερα οξείδια αζώτου! Για να αντιλαμβανόμαστε μάλιστα το μέγεθος της παράνοιας, το CO2 έχει "δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη" ίσο με τη μονάδα (αποτελεί τη βάση αναφοράς) και το υποξείδιο του αζώτου (Ν2Ο) έχει δυναμικό 265-298, ενώ παραμένει στην ατμόσφαιρα πάνω από 100 χρόνια! Πάμε ολοταχώς για ένα Ammoniagate!

Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου δεν είναι κάποια νέα και εξωτική τεχνολογία, μηχανή που χρησιμοποιούσε αμμωνία για κίνηση τρένου κατασκευάστηκε ήδη το 1822! Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου μάλιστα τη χρησιμοποιούσαν στο Βέλγιο, για να κινούν αστικά λεωφορεία. Λόγω της παράνοιας με το CO2, εξετάζεται ξανά τον 21ο αιώνα, κυρίως στην Κορέα και την Ιαπωνία και κυρίως για την κίνηση των πλοίων, καθώς η έκρηξη του αερόπλοιου Χίντεμπουργκ το 1937 δεν επιτρέπει πειράματα με υδρογόνο. Τον Οκτώβριο 2020 το American Bureau of Shipping (ABS) παρουσίασε τη "Λευκή Βίβλο" "Ammonia as Marine Fuel", μια έκδοση που συνοψίζει τις προκλήσεις της χρήσης αμμωνίας στα πλοία, ενόψει της πολιτικής για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας έως το 2050. Μέσα στο 2021 η κατασκευάστρια μηχανών Wärtsilä θα δοκιμάσει τη δική της μηχανή για καύση αποκλειστικά αμμωνίας.


Τον Ιανουάριο 2021 έγινε γνωστό πως η Avin International SA, (Όμιλος Βαρδινογιάννη), στα πλαίσια ανανέωσης του στόλου, παρήγγειλε σε ναυπηγείο της Κίνας το πρώτο παγκοσμίως τάνκερ, το οποίο θα μπορεί μελλοντικά να τροποποιηθεί ώστε να καίει και αμμωνία. Στο μεγέθους Suezmax πλοίο, (χωρητικότητας 156.500dwt και μήκους 274μ), το οποίο θα παραδοθεί το 2022, θα υπάρχει μια συμβατική μηχανή ΜΑΝ ME-type, η οποία θα μπορεί μελλοντικά να καίει είτε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είτε αμμωνία. Για το σκοπό αυτό στο χώρο του φορτίου θα προβλεφθεί η δυνατότητα μελλοντικήςτοποθέτησης δυο δεξαμενών χωρητικότητας 1900 κυβ. μ. για αποθήκευση LNG ή αμμωνίας. Το πλοίο θα καλύπτει τόσο τις προδιαγραφές "ABS LNG Bunker Reserve Class 1" όσο και τις "ABS Ammonia Ready Class 1".

Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως η αμμωνία ήδη παράγεται σε μεγάλες ποσότητες για χρήση στη χημική βιομηχανία και στις βιομηχανίες λιπασμάτων και φαρμάκων, μόνο που παράγεται φθηνά με χρήση φυσικού αερίου. Κάπως έτσι έκλεισε το 1992 η ΑΕΒΑΛ της Πτολεμαΐδας, που παρήγαγε αζωτούχα λιπάσματα με αμμωνία απ' το λιγνίτη, αλλά, ως ελεγχόμενη απ' το Δημόσιο, οι πολιτικοί την είχαν φορτώσει με εξωφρενικά πολύ προσωπικό και το κόστος ξέφευγε.

Η αμηχανία για το τι θα κάνουν με την αστάθμητη ενέργεια των αιολικών όταν φυσά και την υπερβάλλουσα των φωτοβολταϊκών τα μεσημέρια, οδηγεί την ΕΕ στην (πανάκριβη) παραγωγή υδρογόνου με ηλεκτρόλυση και στην (πανάκριβη) μετατροπή του ασταθούς υδρογόνου στην πιο σταθερή αμμωνία. Ωστόσο, όταν κανείς καταφεύγει σε πανάκριβες λύσεις, χάνει σε ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και ψάχνει τρόπους να επιβάλλει δασμούς στα προϊόντα χωρών της Ασίας, που δεν ακολουθούν το δρόμο της κλιματικής παράνοιας. Αυτό έπαθε η ΕΕ και ψάχνει τώρα να επιβάλλει δασμό άνθρακα, αλλά η Ινδία ήδη της διαμήνυσε πως δασμοί μπορούν να επιβληθούν απ' όλους. Οπότε το παγκόσμιο εμπόριο θα γίνει "δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα!"


Πηγή: greeklignite.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια