Σημάδια ότι έχετε μεγαλώσει με μια Τοξική Μητέρα. Πώς να μειώσετε την αρνητική επιρροή;



Οι συνέπειες μιας τοξικής μητέρας είναι βαθιές. 
Το μεγάλωμα με έναν τοξικό γονέα μπορεί να αφήσει πολλά ανεξίτηλα σημάδια, ψυχικά τραύματα, διάφορα μόνιμα ζητήματα, αρκετά από τα οποία, ίσως, να μην παρατηρήσουμε ή συνειδητοποιήσουμε ποτέ.

Ακόμη και η συνειδητοποίηση της τοξικότητας δεν αρκεί για να επιλύσει πραγματικά τα μόνιμα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν με αυτά τα πράγματα, αλλά είναι μια αρχή. Παράλληλα, είναι σωστό να λάβετε υπόψη σας ότι η μητέρα σας πιθανότατα δεν το έκανε σκόπιμα. Πιθανότατα δεν συνειδητοποίησε ούτε η ίδια ότι σας έβλαπτε.

Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα από ενδείξεις ότι η μητέρα σας μπορεί να ήταν τοξική ενώ σας μεγάλωνε.


1. Δεν ξέρετε πώς να τοποθετήσετε τις προτεραιότητές σας

Βάζετε πάντα τις επιθυμίες και τις ανάγκες όλων των άλλων πριν από τις δικές σας. Ακόμη και όταν έχουν μεγαλύτερη σημασία, εξακολουθείτε να αγνοείτε τις δικές σας ανάγκες.

2. Δεν λαμβάνετε συχνά υπόψη σας τα δικά σας συναισθήματα

Αγνοείτε τον εαυτό σας και κάνετε ό,τι οι άλλοι άνθρωποι θέλουν να κάνετε. Η λέξη «όχι» είναι απλώς μια επιλογή, την οποία συχνά δεν αξιοποιείτε.
3. Η μητέρα σας επικρίνει ό, τι κάνετε
Το κάνει ακόμα και τώρα που έχετε μεγαλώσει. Τίποτα δεν την κάνει ευτυχισμένη. Ακόμα και όταν βρίσκετε κοντά σας, το καλύτερο δεν είναι αρκετό με αποτέλεσμα να σας ρίχνει ψυχολογικά.

4. Είναι χειριστική

Ξέρει και πιέζει πάντα τα «κουμπιά» σας. Τα περισσότερα από τα πράγματα που λέει περνούν σαν ενδοφλέβιες μέσα σας. Πολλές φορές αυτό γίνεται με σκοπό, αλλά είναι πιθανόν ότι δεν το συνειδητοποιεί για απλά θέλει το καλό σας – ή μήπως το δικό της;…
5. Διατηρείτε πολλά μυστικά
Έχετε την τάση να κρατάτε πολλά μυστικά, επειδή μεγαλώνοντας σας εκείνη, δεν ήθελε να πείτε στον υπόλοιπο κόσμο τι συνέβαινε στο νοικοκυριό σας. Ακόμη και τα συναισθήματα έπρεπε να μένουν βουβά.

6. Έχετε ασυνήθιστα χαμηλή αυτοεκτίμηση

Δεν γνωρίζετε τις πραγματικές σας δυνατότητες. Είστε ικανός για πολλά περισσότερα, αλλά η αυτοεκτίμησή σας είναι τόσο χαμηλή. Ήσασταν κατακερματισμένος ως παιδί, ακόμα κι αν δεν έγινε σκόπιμα, ήταν σίγουρα επιβλαβές.

7. Ζητάτε από άλλους να σας επιβεβαιώσουν

Επιδιώκετε εξωτερική επιβράβευση και έχετε μια συντριπτική επιθυμία να ευχαριστήσετε όλους όσους συναντάται. Αυτό σας κάνει να αισθάνεστε καλά, αλλά είναι εξαιρετικά ανθυγιεινό.

8. Παρατηρείτε ότι άλλοι άνθρωποι φαίνεται να έχουν διαφορετικές σχέσεις με τις μητέρες τους

Όταν άλλοι άνθρωποι μιλούν για τις μητέρες τους, σας φαίνεται εξωπραγματικό, επειδή εσείς δεν το κάνετε. Οι καταγγελίες τους φαίνονται τόσο μικρές σε σύγκριση με τις δικές σας, παρόλο που ποτέ δεν το είπατε δυνατά.

9. Η μητέρα σας υπονόμευε πάντα τους στόχους σας.

Η μητέρα σου πάντα σε κρατούσε μερικά βήματα πίσω από αυτό που εσύ θα ήθελες. Τίποτα από αυτά που κάνατε δεν ήταν αρκετά καλό και ικανό ώστε να πετύχουν οι στόχοι σας.

10. Δεν αισθάνεστε ότι μπορείτε να την υποστηρίξετε, αν χρειαστεί

Μπορεί να μην το συνειδητοποιείτε, αλλά δεν αισθάνεστε την ανάγκη να την υποστηρίξετε όταν θα έχει την ανάγκη σας, επειδή υποσυνείδητα ξέρετε ότι δεν σας υποστήριξε όσο μεγαλώνατε. Σας είχε κόψει τα φτερά.
Αν έχετε κάποια ή αρκετά από τα παραπάνω σημάδια, μπορείτε ακόμα να διατηρήσετε μια κατάλληλη σχέση μαζί της, απλά επιλέξετε να αλλάξετε τα όρια.

Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν πάντα τρόποι διαχείρισης της ενήλικης σχέσης σου με τη μητέρα σου, που μπορούν να σε βοηθήσουν να ελαττώσεις την αρνητική επιρροή

  • Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή. Δεν μπορείς να αλλάξεις τη μητέρα σου και δεν μπορείς να αλλάξεις ουσιαστικά τη σχέση σας που χρονολογείται από τη στιγμή της γέννησής σου. Μια τοξική μητέρα, είτε βρίσκεται σε άρνηση, είτε είναι τόσο επιδέξια στο να αποφεύγει τις ανάγκες σου ή να δικαιολογεί την κακή σχέση σας, που είναι απίθανο να την μεταπείσεις.
  • Εστίασε σε όσα μπορείς να ελέγξεις, δηλαδή στο πώς αντιδράς σ’ εκείνη. Αντί να τη βομβαρδίζεις με κατηγορίες, εξέφρασε τα παράπονά σου με τη μορφή συναισθημάτων: «Δεν μου αρέσει όταν το κάνεις αυτό γιατί με κάνεις να αισθάνομαι άβολα». Όσο κι αν δείξει απαξίωση για τα αισθήματά σου, θα έχεις ωστόσο στείλει το μήνυμα ότι δεν δέχεσαι τον τρόπο που σε κάνει να νιώθεις. Ωστόσο, μην περιμένεις να υποχωρήσει σε έναν καβγά σας μετά από μια τέτοια διατύπωση σου. Στην καλύτερη περίπτωση θα το σκεφτεί όταν είναι μόνη και ίσως αλλάξει τη μελλοντική συμπεριφορά της.
  • Προσπάθησε να ελέγξεις τις συνθήκες υπό τις οποίες τη βλέπεις. Μην της αφιερώνεις ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο ή ακόμα και μία ολόκληρη μέρα αν γνωρίζεις ήδη ότι η συνάντηση σας θα καταλήξει σε καβγά.  Ένα γεύμα σε δημόσιο χώρο θα της αφαιρέσει τον έλεγχο του χώρου και θα σου προσφέρει το προνόμιο της αποχώρησης ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, η συνάντηση σε δημόσια μέρη θα περιορίσει τα κακεντρεχή σχόλια.


από medlabgr.blogspot.com

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια