Τρεις αλήθειες που δεν γνωρίζετε για τον Άλφρεντ Χίτσκοκ


Ο Χίτσκοκ συνηθίζεται, και χωρίς αμφιβολία, να αναφέρεται ως ο καλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών, ενώ οι ταινίες του θεωρούνται ως μερικές από τις πιο σημαντικές ταινίες που έγιναν ποτέ -επηρεάζοντας το στυλ σκηνοθεσίας άλλων σκηνοθετών παγκοσμίως, που σήμερα θεωρούνται οι ίδιοι «δάσκαλοι». Πόσα γνωρίζετε, ωστόσο, γι’ αυτήν την θρυλική προσωπικότητα του κινηματογράφου; Παρακάτω θα βρείτε τρεις όχι και τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό πτυχές της επαγγελματικής του καριέρας.

Προσπάθησε να κρατήσει μυστικό το τέλος του «Ψυχώ»

Ο Χίτσκοκ κάλυψε την παραγωγή του «Ψυχώ» της δεκαετίας του 1960 με ένα πέπλο μυστηρίου με την ελπίδα να κρατήσει τις ανατροπές της ταινίας μια έκπληξη για το ευρύ κοινό. Σύμφωνα με το mentalfloss.com αγόρασε τα δικαιώματα του μυθιστορήματος του Ρόμπερτ Μπλαχ μέσω διαμεσολαβητών και μπορεί μάλιστα να είχε δώσει εντολή στη γραμματέα του να αγοράσει όσα περισσότερα αντίγραφα του βιβλίου μπορούσε, ώστε να κρατήσει το περιεχόμενό του μυστικό. Αργότερα, ανάγκασε το καστ και τα μέλη της παραγωγής να ορκιστούν ότι δεν θα αποκαλύψουν την πλοκή, ενώ σκόπιμα δεν προωθούσαν την ταινία μέσω προβολών για τον τύπο της εποχής, προκειμένου να αποτρέψουν τους επικριτές της να την καταστρέψουν. Οι διαφημίσεις της ταινίας στις εφημερίδες της εποχής, μάλιστα, «έπαιζαν» με το κοινό λέγοντας «Μην προδώσετε το τέλος. Είναι το μόνο που έχουμε».

Δεν κέρδισε ποτέ Όσκαρ

Κατά την διάρκεια της πορείας του στον κινηματογράφο κέρδισε βραβεία και βραβεία που, αν συσσωρευτούν μαζί, θα δημιουργούσαν ένα τεράστιο βουνό! Από τη συλλογή του, ωστόσο, μόνο ένα βραβείο του διέφυγε -ένα Όσκαρ για την καλύτερη σκηνοθεσία. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών και έχει μείνει γνωστός ως «άρχοντας του μυστηρίου», υπήρχε μία αίσθηση ότι κάποιες από τις ταινίες του -πολλές από τις οποίες σήμερα θεωρούνται κλασικά αριστουργήματα- είτε ότι ήταν «ελαφριές» ψυχαγωγικές, είτε λαϊκίστικα θρίλερ.

Ο ίδιος ο Χίτσκοκ, βέβαια, δεν βοήθησε και πολύ προς το να ανατραπούν αυτές οι υποθέσεις, υποτιμώντας ο ίδιος συχνά τα σημαντικά του επιτεύγματα. Η μοναδική φορά που ο Χίτσκοκ ανέβηκε στη σκηνή της τελετής απονομής των Όσκαρ για να παραλάβει βραβείο ήταν το 1968, όταν σχεδόν είχε αποσυρθεί από τον κινηματογράφο, για το τιμητικό βραβείο Irving G Thalberg Memorial Award «για την συνέπεια του υψηλού επιπέδου επιτυχημένων ταινιών από έναν μόνο παραγωγό». Ο Χίτσκοκ ανέβηκε νωχελικά στη σκηνή και εξέφρασε τις ευχαριστίες του με ένα απλό «Ευχαριστώ πολύ».

Συνεργάστηκε με διάσημους ζωγράφους και εκπροσώπους της λογοτεχνίας

Ο Χίτσκοκ συνεργάστηκε με θρυλικούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ, όπως οι Κάρρι Γκραντ, Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Τζίμι Στιούαρτ, αλλά επίσης προσέλκυσε τη βοήθεια ταλέντων έξω από τον κόσμο του κινηματογράφου για την δημιουργία των ταινιών του. Ο σκηνοθέτης προσέλαβε τους Ντόροθι Πάρκερ, Ρέιμοντ Σάντλερ, Θόρτον Γουάιλντερ και Τζον Στέινμπεϊ για να κάνουν πιο ενδιαφέροντα τα σενάριά του, ενώ προσπάθησε να προσεγγίσει, επίσης, τόσο τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, όσο και τον Βλαντίμιρ Ναμπόκοβ για τον ίδιο λόγο. Για το Spellbound του 1945, μάλιστα, ο Χίτσκοκ επιστράτευσε ακόμη και τον σουρεαλιστικό καλλιτέχνη Σαλβαδόρ Ντάλι για να βοηθήσει στη δημιουργία των περίπλοκων σκηνών της ταινίας.

από newsbeast

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια