Γιατί παραγγέλνουν δεξαμενόπλοια οι Έλληνες εφοπλιστές

Ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων προεξοφλούν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς στρέφονται μαζικά στα ναυπηγεία για παραγγελία νέου τονάζ. 

Από: capital.gr - Του Γιώργου Γεωργίου

Είναι ενδεικτικό ότι από τις 62 παραγγελίες νέων πλοίων που τοποθέτησαν το πρώτο τετράμηνο του έτους, οι 30 αφορούσαν tankers, συνολικού ύψους περίπου 1,5 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία της ναυλομεσιτικής Golden Destiny.

Μόνο τον Απρίλιο, επένδυσαν σε 11 νεότευκτα δεξαμενόπλοια, σε σύνολο 13 παραγγελιών (οι δύο αφορούσαν LPG carriers), έναντι 428 εκατ. δολαρίων. Πιο συγκεκριμένα, διοχέτευσαν κεφάλαια σε ένα υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC), δύο MR (Medium Range) tankers, τέσσερα aframaxes και τέσσερα suezmaxes.

Αναφορικά με τις τιμές που καταγράφονται σήμερα στην αγορά νεότευκτων tankers, ένα VLCC κοστίζει περίπου 93 εκατ. δολάρια, ένα suezmax 62 εκατ. δολάρια, ένα aframax 50,5 εκατ. δολάρια και ένα MR tanker 36 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι ένα πλοίο που παραγγέλνεται σήμερα, παραδίδεται περίπου το 2024.

"Πολλοί Έλληνες που διατηρούσαν options σε tankers, προχώρησαν σε firm παραγγελίες, με στόχο να προλάβουν περαιτέρω ανατιμήσεις" σχολιάζουν στο Capital.gr πηγές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι "η πλειοψηφία των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων τοποθετούνται κυρίως στη Νότια Κορέα, ενώ ακολουθεί η Κίνα, η οποία προσφέρει ελαφρώς ανταγωνιστικότερες τιμές, καθώς και νέες τεχνολογίες".

Προοπτικές ανάκαμψης

Την ίδια ώρα, η εικόνα στη ναυλαγορά είναι εδώ και αρκετό καιρό υποτονική. Οι ναύλοι στη spot, με βάση τη νορβηγική επενδυτική τράπεζα Cleaves Securities, σημειώνουν δραματική πτώση σε ετήσια βάση σε όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα VLCCs διαμορφώνονται στα 3.679 δολάρια την ημέρα και στα suezmaxes στα 3.542 δολάρια ημερησίως.

Ωστόσο, οι εταιρείες είναι αισιόδοξες για την πορεία της αγοράς μακροπρόθεσμα, στον απόηχο της επιτάχυνσης των εμβολίων και της αύξησης της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ+.

Ένας από τους μεγάλους "παίκτες" του κλάδου, η Teekay Tankers σημείωσε κατά την πρόσφατη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου: "Η αγορά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι αβέβαιες, καθώς η πανδημία βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν θετικοί δείκτες ανάκαμψης της αγοράς, όπως η βελτίωση της διεθνούς οικονομίας, η συνεχής πτώση των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου, η σχεδιαζόμενη αύξηση της παραγωγής και τα θετικά θεμελιώδη στοιχεία του στόλου".

Για ιστορική ενίσχυση της παραγωγής κατά 2,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως από τον ΟΠΕΚ+ τους επόμενους έξι μήνες έκανε λόγο από την πλευρά της η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων τριμήνου. Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή, η αξία των περιουσιακών στοιχείων της αγοράς σημειώνει σημαντική άνοδο, εν αναμονή της ανάκαμψης και εν μέσω ισχυρών ναύλων στις χρονοναυλώσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Cleaves Securities εκτιμά ότι οι ναύλοι στη spot για τα VLCCs θα ανέλθουν στα 14.728 δολάρια ημερησίως στο τέλος του 2021, στα 31.200 δολάρια την ημέρα το 2022 και στα 44.668 δολάρια το 2023.

Στο ερώτημα αν οι παραγγελίες θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα, ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της Cleaves, Joakim Hannisdahl, απαντά στο Capital.gr: "Η αβεβαιότητα σχετικά με τους νέους κανονισμούς και τις τεχνολογίες δημιουργεί ένα κλίμα απροθυμίας για επενδύσεις σε ένα περιουσιακό στοιχείο 25 ετών, όταν η επενδυτική ορατότητα είναι περίπου στα δέκα χρόνια, πριν το στοιχείο καταστεί πιθανότατα απαρχαιωμένο ή χρειαστεί ακριβές αναβαθμίσεις.

Ωστόσο, καθώς τα κέρδη και οι τιμές των assets βελτιώνονται, αναμένουμε αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων".


από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια