Το τρένο θα καταστεί άκρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς στην Ελλάδα

Για την συμπληρωματική σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ, σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών  τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης (Cover&Cut) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων, ενημέρωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

«Προχωράμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δις ευρώ» δήλωσε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «στα 2 και πλέον έτη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 515 εκατομμυρίων ευρώ, περισσότερα από όσα δημοπρατήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια».

«Ήδη έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ένα μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. προκειμένου να μην αφήνουμε άλλο τη περιουσία του ελληνικού λαού να ρημάζει στην εγκατάλειψη και να ερχόμαστε με δεκάδες μικροεργολαβίες να μπαλώνουμε όπως - όπως τα προβλήματα που ανακύπτουν. Είναι σαφές πως το πλάνο που έχουμε τόσο για το υπάρχον δίκτυο με τις εργολαβίες αναβάθμισής του και το ΣΔΙΤ για τη συντήρησή του, όσο και το μεγάλο πλάνο νέων έργων αποτελούν τη πιο συστηματική και δουλεμένη παρέμβαση συνολικά στο σιδηρόδρομο τις τελευταίες δεκαετίες», τόνισε. 

Σχετικά με την συμπληρωματική σύμβαση εξήγησε ότι πρόκειται για τη Συμπληρωματική Σύμβαση και αφορά την κατασκευή διαφραγματικών  τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας. 

Όπως είπε ο υφυπουργός «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου».

«Για το λόγο αυτόν και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται  η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23,866,833.73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».

Σε ερώτημα βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα γίνει σημαντική ανάπλαση της περιοχής, προς όφελος των κατοίκων. Επίσης, τόνισε «ότι τα δημόσια έργα υποδομών δεν προσφέρονται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού όλοι γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητά τους, αλλά και τη συνθετότητά τους, αφού συνήθως άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει».

Κλείνοντας ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, θα συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο, αναβαθμίζοντας στην πράξη το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, εξασφαλίζοντας τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων με ταχύτητα και ασφάλεια.

«Έτσι το τρένο καθίσταται ως ένα άκρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς όπως γίνεται παντού στο σύγχρονο κόσμο», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης.


από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια