Συρροές...«άγραφες»


Την κατάσταση στα σχολεία με τα αυξανόμενα κρούσματα κορονοϊού και τα πρωτόκολλα της υπερμετάδοσης αναδεικνύουν και καταγγέλλουν γονείς και εκπαιδευτικοί. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που περιγράφει ΕΛΜΕ Πειραιά: Σε Γυμνάσιο της περιοχής, στις 16/12 τα κρούσματα ανέρχονταν σε 37 (36 μαθητές και μια εκπαιδευτικός). Το σχολείο όμως και τα τμήματα λειτουργούν κανονικά.

Το αυτονόητο θα ήταν η αποστολή κινητής μονάδας του ΕΟΔΥ για τη διενέργεια rapid tests και η ουσιαστική ιχνηλάτηση από εξειδικευμένο προσωπικό. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν προβλέπεται, αλλά ούτε και υπάρχει ανταπόκριση του ΕΟΔΥ στα αιτήματα που στάλθηκαν από διεύθυνση, ΕΛΜΕ κ.λπ., λόγω έλλειψης προσωπικού και μονάδων. 

Παράλληλα, κάθε μέρα που προκύπτει κρούσμα, ο υπεύθυνος Covid οφείλει να κάνει νέα ιχνηλάτηση, να δώσει νέες βεβαιώσεις για rapid tests, ακόμα και σε παιδιά που μόλις την προηγούμενη ημέρα είχαν λάβει για το ...προηγούμενο κρούσμα. Μια δαιδαλώδης διαδικασία με πολύ μπέρδεμα για το ποιος πρέπει να κάνει rapid και ποιος self test, ποιος ανήκει στον «σταυρό» (οι μαθητές που κάθονται δίπλα και μπρος - πίσω από τον μαθητή που νοσεί) κ.λπ.

Τελικά, το μπαλάκι επιστρέφει στους γονείς, οι οποίοι επωμίζονται το κόστος των «δωρεάν» rapid tests, γιατί το τοπικό υποκατάστημα του ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες. 

Μέσα σε όλα αυτά, εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να μην υπάρχει καμία πρόβλεψη από το κράτος για το πώς θα διατηρήσουν την επαφή με το μάθημα οι μαθητές που μπαίνουν σε καραντίνα. 

Το υπουργείο, όμως, συνεχίζει να «βλογάει τα γένια του» για την ...καλή διαχείριση της πανδημίας επειδή δεν κλείνουν τμήματα (με βάση τα πρωτόκολλα, πρέπει να νοσούν ταυτόχρονα περισσότεροι από τους μισούς μαθητές). Οι συρροές όμως είναι πραγματικές και τα κρούσματα στα σχολεία αυξάνονται όλο και περισσότερο, κάνοντας επιτακτική ανάγκη να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα πρόληψης, ιχνηλάτησης και αντιμετώπισης της μετάδοσης, πριν να είναι πολύ αργά.

Πηγή: rizospastis

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια