«Lockdown» από την επιλεκτική «ανικανότητα» του κρατικού μηχανισμού

Στο ίδιο έργο θεατές είναι για άλλη μια φορά τα λαϊκά στρώματα με την αναμενόμενη κακοκαιρία και τη διαχείρισή της από τον κρατικό μηχανισμό, με το λαό να καλείται να βγάλει μόνος του τα «κάστανα από τη φωτιά».

Παρά τις διαβεβαιώσεις των προηγούμενων ημερών από κυβέρνηση, Περιφέρεια και δημοτικές αρχές ότι όλα είναι έτοιμα για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας, παρά την ακρίβεια χιλιοστού με την οποία προβλέφθηκε η έντασή της, τελικά μερικές ώρες χιονόπτωσης ειδικά στην Αττική ήταν ικανές για να παραλύσουν τα πάντα.

Δεν μιλάμε βέβαια για αποκλεισμένα στενά και σοκάκια μέσα σε συνοικίες, αλλά για κεντρικές αρτηρίες, για τις αστικές συγκοινωνίες, κρίσιμες υποδομές και βέβαια το δίκτυο της ηλεκτρικής ενέργειας, που σε ορισμένες περιοχές κατέρρευσε ολοσχερώς (βλέπε αναλυτικά στη σελίδα 6).

Κάτω από το βάρος των εξελίξεων, η κυβέρνηση αναμενόταν χτες βράδυ να κηρύξει τη σημερινή μέρα γενική αργία στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Από νωρίς χιλιάδες άνθρωποι βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους μέσα στην παγωνιά για πολλές ώρες, αβοήθητοι σε ουρές χιλιομέτρων, χωρίς να μπορούν να περάσουν ούτε τα οχήματα που υποτίθεται θα τους απεγκλώβιζαν!

Η εικόνα που έζησαν για ατελείωτες ώρες χτες χιλιάδες οδηγοί στους δρόμους της Αττικής ήταν μεταξύ άλλων η εξής: Ουρές χιλιομέτρων στη Λ. Λαυρίου στον Σταυρό, στη Λεωφόρο Μαραθώνος στη Ραφήνα, αλλά και στους παράδρομους της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας.

Κλειστοί δρόμοι στου Παπάγου, η λεωφόρος Διόνυσου, από την περιοχή της Ανατολής στη Νέα Μάκρη προς Πεντέλη και στην Ιπποκράτειο Πολιτεία. Κλειστή και η λεωφόρος Κατεχάκη, λόγω πάγου, αλλά και μεγάλοι δρόμοι στην Ηλιούπολη. Υπήρχαν καταγγελίες εργαζομένων ότι έκαναν μέχρι και 7 ώρες να φτάσουν στη δουλειά τους και άλλοι ότι παρέμειναν εγκλωβισμένοι μέχρι και 5 ώρες επιστρέφοντας από αυτή!

Το απόλυτο αίσχος στην «Αττική Οδό» - Κινδύνεψε κόσμος


Εκεί που έγινε όμως το απόλυτο αίσχος, ήταν στην ακριβοπληρωμένη από το λαό Αττική Οδό, όπου οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι για πολλές ώρες (από 4 ως 7) καθώς σε πολλά σημεία υπήρχαν ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους εγκλωβισμένους οδηγούς κατευθύνονταν προς το αεροδρόμιο χωρίς ποτέ να καταφέρουν να φτάσουν και να χάσουν τις πτήσεις τους.

Η κατάσταση δεν αναμενόταν να βελτιωθεί μέχρι αργά το βράδυ, με την παρέμβαση και του Στρατού!
Πολλοί οδηγοί έκαναν εκκλήσεις μέσω ραδιοφωνικών σταθμών να αποσταλεί βοήθεια από την Πολιτική Προστασία σε καύσιμα, για να διατηρήσουν τη θέρμανση στα αυτοκίνητα, αλλά και τρόφιμα και νερό, γιατί όλα έδειχναν ότι θα χρειάζονταν να διανυκτερεύσουν μέσα στην παγωνιά. Ανάμεσα στους εγκλωβισμένους ήταν και πολλοί με προβλήματα υγείας, που κινδύνεψαν σοβαρά.

Ουρές χιλιομέτρων σχηματίστηκαν και στην Περιφερειακή του Υμηττού, ενώ σύμφωνα με καταγγελίες ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν, το εκχιονιστικό που έβγαλε η εταιρεία της «Αττική Οδού» ...κόλλησε γιατί δεν είχε αλυσίδες!

Διακοπές της κυκλοφορίας καταγράφονταν και σε τμήμα των επαρχιακών οδών Οινόης - Μαγούλας, Μεγάρων - Αλεποχωρίου, όπως και σε τμήματα των λεωφόρων Φυλής και Τατοΐου. Λίγο πριν από τις 2 το μεσημέρι έγινε γνωστό ότι τα ΚΤΕΛ Αττικής αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους προς Βίλια, Ερυθρές, Ραφήνα, Λαύριο, Ωρωπό, Μέγαρα.

Αντίστοιχα, στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας τα εκχιονιστικά μπορεί να καθάρισαν το ρεύμα εξόδου από τη γέφυρα της Καλυφτάκη, η κυκλοφορία όμως γινόταν στο μεγαλύτερο μέρος με αλυσίδες.

Μετά την πληθώρα καταγγελιών για έλλειψη εκχιονιστικών και αλληλοκατηγορίες μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της ιδιωτικής εταιρείας «Νέα Οδός ΑΕ», που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, η Αστυνομία ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται μέχρι τα διόδια της Τραγάνας η απαγόρευση κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό για τα φορτηγά. Εκατοντάδες ήταν τα αυτοκίνητα που παρέμεναν για πολλή ώρα εγκλωβισμένα στο εθνικό δίκτυο, σε διάφορα σημεία από τα διόδια της Τραγάνας και προς την Αθήνα.

Δεκάδες κλήσεις για παροχή βοήθειας

Στο μεταξύ, πάνω από 120 κλήσεις είχε δεχτεί χτες η Πυροσβεστική στην Αττική από το πρωί μέχρι το μεσημέρι για παροχή βοήθειας. Αφορούσαν απομακρύνσεις ατόμων από ακινητοποιημένα οχήματα, παροχή βοήθειας μετακίνησης σε ασθενείς, όπως νεφροπαθείς, σε πεζούς, αλλά και σε άτομα που παρέχουν βοήθεια σε γέροντες ή ασθενείς και δεν ήταν εύκολη η μετακίνησή τους. 

Πηγή: rizospastis.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια