Άδεια αεροπλάνα πετάνε συνέχεια

Πτήσεις φαντάσματα: Άδεια αεροπλάνα διασχίζουν την Ευρώπη για να κρατήσουν θέσεις στα αεροδρόμια​
 
Η ΕΕ καλείται να χαλαρώσει τους κανόνες των αεροπορικών εταιρειών που οδήγησαν χιλιάδες άδεια αεροπλάνα να διασχίζουν την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του χειμώνα, προκαλώντας ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο κλίμα και την περιττή σπατάλη πόρων. 
 
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa δήλωσε ότι θα πρέπει να πραγματοποιήσει 18.000 κενές πτήσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να διατηρήσει τις θέσεις της στα αεροδρόμια. Η βελγική θυγατρική της, Brussels Airlines, αναμένει 3.000 τέτοια ταξίδια μέχρι το τέλος Μαρτίου. 
 
Ο λεγόμενος κανόνας «χρησιμοποιήστε το ή χάστε το» σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν το 80 τοις εκατό των χρονοθυρίδων που τους έχουν διατεθεί στα αεροδρόμια διαφορετικά κινδυνεύουν να χάσουν τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης σε άλλους αερομεταφορείς. 
 
Αν και η ΕΕ το μείωσε στο 50 τοις εκατό μετά την πτώση των αεροπορικών ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το όριο θα αυξηθεί ξανά αυτό το καλοκαίρι και οι επικριτές λένε ότι εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλό, δεδομένων των απρόβλεπτων επιπτώσεων της παραλλαγής Omicron. 
 
«Η Brussels Airlines πραγματοποιεί 3.000 περιττές πτήσεις για τη διατήρηση των χρονοθυρίδων αεροδρομίου» Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι τα 18.000 ταξίδια ήταν «άδειες, περιττές πτήσεις μόνο και μόνο για να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης». Η αεροπορική εταιρεία είπε ότι εκτελούσε περίπου το 60 τοις εκατό του προγράμματος πτήσεων της σε σύγκριση με το 2019 και μεταφέρει περίπου τους μισούς επιβάτες, καθώς τα ταξιδιωτικά προβλήματα που σχετίζονται με τον ιό υπάρχουν τρία χρόνια. 
 
Ο Georges Gilkinet, υπουργός μεταφορών του Βελγίου, περιέγραψε τις κενές πτήσεις ως «περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική ανοησία». Είπε, ότι απέστειλε επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να απαιτήσει περαιτέρω χαλάρωση των κανόνων και να μείνουν τα άδεια αεροπλάνα στο έδαφος. Η ΕΕ πρέπει να επιδείξει μεγαλύτερη ευελιξία «δεδομένης της σημαντικής μείωσης των επιβατών και του αντίκτυπου του αριθμού της Omicron στα προγραμματισμένα δρομολόγια των πληρωμάτων», είπε. Η κίνηση ήταν πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2019 ακόμη και τους πιο ήρεμους μήνες του φθινοπώρου. 
 
Οι Βρυξέλλες ελπίζουν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα από τον τομέα των μεταφορών κατά 90 τοις εκατό έως το 2050. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ντάνιελ Φέρι, είπε ότι η μειωμένη ζήτηση αντικατοπτρίζεται ήδη στο προσαρμοσμένο όριο του 50%. «Η Επιτροπή αναμένει ότι οι εκτελούμενες πτήσεις ακολουθούν τη ζήτηση των καταναλωτών και προσφέρουν τόσο αναγκαία συνεχή αεροπορική κάλυψη στους πολίτες», είπε. 
 
Οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν να αυξήσουν το όριο στο 64 τοις εκατό τη φετινή θερινή περίοδο από τον Απρίλιο έως τον Νοέμβριο, με υψηλά ποσοστά εμβολιασμού και ένα τυποποιημένο πιστοποιητικό υγείας της ΕΕ να αναφέρονται ως λόγοι για την αναμενόμενη ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών. 
Η Επιτροπή ανέφερε ότι ήλπιζε να κάνει ένα ακόμη βήμα «προς την επιστροφή στην κανονικότητα» αυτό το καλοκαίρι, αν και είπε ότι θα παρακολουθούσε την πτώση στις κρατήσεις πτήσεων που συνδέονται με την Omicron. 
 
Χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας, έκαναν αυστηρότερους τους ταξιδιωτικούς κανόνες λόγω της παραλλαγής. Ωστόσο, ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ουσιαστικά εγκαταλείψει τέτοιους περιορισμούς, με τη Βρετανία να κινείται για να αποκαταστήσει πιο ήπια μέτρα από το περασμένο φθινοπώρο. 
 
Ο οργανισμός αεροπορικής βιομηχανίας IATA δήλωσε ότι είναι πλέον καιρός η Βρετανία να καταργήσει πλήρως τις απαιτήσεις δοκιμών για τα εμβολιασμένα άτομα. «Είναι σαφές ότι τα πρόσθετα μέτρα είχαν μικρό ή καθόλου αντίκτυπο στη διάδοση αυτής της νέας παραλλαγής», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA Willie Walsh.


 thenationalnews.com

από στον τοίχο

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια