EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: πώς ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτελειώνει χαλυβουργίες και αυτοκινητοβιομηχανίες.


Στο πιο πάνω διάγραμμα βλέπουμε την εξέλιξη της τιμής του νικελίου, όπως διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου. Βλέπουμε λοιπόν την τιμή τη Δευτέρα 7/3/2022 να εκτοξεύεται ξαφνικά και να ξεπερνά τις 48 χιλ. δολάρια/τόνο, ως αποτέλεσμα της εισβολής των Ρώσων στην Ουκρανία. Αυτό που ωστόσο ΔΕΝ φαίνεται στο διάγραμμα είναι πως όταν ξεκίνησε η συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου την Τρίτη 8/3, μέσα σε λίγη ώρα η τιμή εκτοξεύθηκε πάνω απ' τα ΕΚΑΤΟ (100) χιλ. δολάρια/τόνο, με αποτέλεσμα να ανασταλεί η διαπραγμάτευση! Η προηγούμενη κορυφή, λίγο πριν την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, είναι λιγότερο απ' το μισό της τωρινής!

Απόσπασμα της ανακοίνωσης αναστολής βλέπετε πιο πάνω και η προηγούμενη φορά που το Χρηματιστήριο Μετάλλων ...

του Λονδίνου είχε αναστείλει τη διαπραγμάτευση κάποιου εμπορεύματος ήταν το 1996, όταν διαπιστώθηκε χειραγώγηση της τιμής του χαλκού. Μέχρι και σήμερα, Δευτέρα 14/3/2022, η αναστολή συνεχίζεται κι είναι άγνωστο πότε θα αρθεί.

 

Στην πραγματικότητα, ο λόγος της αναστολής λέγεται Nornickel, η Ρωσική εταιρεία που είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο, το οποίο είναι βασικό συστατικό τόσο για την παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα (73% της παραγωγής νικελίου) όσο και για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (9% της παραγωγής νικελίου).


Η Ρωσική Nornickel είναι επίσης ο μεγαλύτερος παγκοσμίως παραγωγός σε παλλάδιο, που χρησιμοποιείται στους καταλύτες των αυτοκινήτων, ενώ έχει επίσης εξέχουσα θέση στην παραγωγή κοβαλτίου, λευκόχρυσου, ροδίου και χαλκού. Όλα μέταλλα της "πράσινης" ανάπτυξης και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πού πας ρε Καραμήτρο-Δύση, σε κυρώσεις στη Ρωσία; Όταν Καραμήτρο-Δύση είσαι ταυτόχρονα εξαρτημένη κι απ' την Κίνα σ' ένα σωρό στρατηγικά μέταλλα και ορυκτά, μια Κίνα που καθόλου δεν ίδρωσε τ' αυτί της με τη Δυτική υποκριτική υστερία για την Ουκρανία;


Είναι πλέον προφανές στον καθένα πως, συμμετέχοντας στις αμερικανοκίνητες κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, η ΕΕ έχει πέσει η ίδια μέσα στο λάκκο που ήταν για τη Ρωσία και κανείς πλέον δεν γνωρίζει πώς θα βγει απ' αυτόν. Στα χρόνια της πανδημίας οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα απ' την έλλειψη ημιαγωγών, η παραγωγική διαδικασία πήγε πίσω κι οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις έγιναν ο κανόνας. Οι επίδοξοι αγοραστές νέων αυτοκινήτων έμαθαν με σκληρό τρόπο πως όταν η εφοδιαστική αλυσίδα έχει προβλήματα, ο χρόνος αναμονής για παραλαβή ενός νέου αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει και τον ένα ολόκληρο χρόνο. 

Ήταν λοιπόν που ήταν στραβό το κλίμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, το αποτέλειωσε ο Ζελένσκι! Ας ελπίσουμε πως θα καταφέρει να πείσει τους Ρώσους πως αυτή τη φορά θα υλοποιήσει τις Συμφωνίες του Μινσκ του 2014, μήπως κι επανέλθει η παγκόσμια ομαλότητα.

Πηγή: greeklignite.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια