Τα εκατοντάδες άσχημα πρόσωπα της Πον Νεφ στον Σηκουάνα


Αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά την παλαιότερη γέφυρα στο Παρίσι, θα δει ότι στις πλευρές της κρύβονται εκατοντάδες άσχημα πρόσωπα.

Παρά το όνομά της που σημαίνει "νέα γέφυρα", η Pont Neuf (Πον Νεφ) είναι η παλαιότερη γέφυρα στο Παρίσι, βρίσκεται στα δυτικά του Ιλ ντε λα Σιτέ και ενώνει το νησάκι με τις δύο όχθες του Σηκουάνα είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της πόλης. Όποιος κοιτάξει αρκετά προσεκτικά, θα δει άσχημα πρόσωπα να ξεπροβάλλουν από τις πλευρές της.
 
Η Πον Νεφ και το Ιλ ντε λα Σιτέ - πηγή

Στην αρχιτεκτονική, τα "mascaron"είναι ένας διάκοσμος με τη μορφή γκροτεσκ προσώπου, συνήθως μιας χίμαιρας ή ενός μυθικού ανθρωποειδούς. Συνδεδεμένα συχνά με το δάσος, πολλά μασκαρόν απεικονίζουν μυθολογικές φιγούρες όπως οι σάτυροι και ο Πράσινος Άνθρωπος, ένα θρυλικό ον που ερμηνεύεται κυρίως ως σύμβολο της αναγέννησης, αντιπροσωπεύοντας τον κύκλο της νέας ανάπτυξης που συμβαίνει κάθε άνοιξη. Αρχικά τοποθετούνταν πάνω από πόρτες για να τρομάξουν τα κακά πνεύματα, αλλά σταδιακά, έχασαν αυτή τη χρήση τους και έγιναν δημοφιλή διακοσμητικά στοιχεία των περιόδων της Beaux Art (Μπο Αρ) και Art Nouveau (Αρτ Νουβό).
 

Τα αρχικά μασκαρόν της Πον Νεφ αποδίδονται στον Γάλλο αναγεννησιακό γλύπτη Ζερμέν Πιλόν και χρονολογούνται από τα τέλη του 16ου αιώνα. Είναι συνολικά 381, καθένα από αυτά είναι διαφορετικό και διαθέτουν μια τερατώδη, μερικές φορές χιουμοριστική, έκφραση φόβου, σοκ και εκφοβισμού.
 

Όταν η γέφυρα ξαναχτίστηκε πλήρως μεταξύ του 1851 και του 1854, εκείνα τα πρωτότυπα μασκαρόν αντικαταστάθηκαν από σύγχρονα αντίγραφα και αργότερα βρέθηκαν στο Μουσείο Carnavalet και στο Château d'Écouen, μαζί με μερικά από τα σωζόμενα καλούπια.
 

Τα αντίγραφα που κοσμούν σήμερα την γέφυρα κατασκευάστηκαν από αξιόλογους γλύπτες του 19ου αιώνα (Hippolyte Maindron, Hubert Lavigne, Antoine-Louis Barye και Fontenelle). Τα συνολικά 61 μασκαρόν του Fontenelle, βρίσκονται στην πλευρά της γέφυρας μεταξύ της δεξιάς όχθης και του Ιλ ντε λα Σιτέ.
 

από Ξωτικό

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια