Οι Τούρκοι έρχονται προς διάσωση της Ρωσίας στο μεγάλο έργο LNG της Αρκτικής

Μεγάλες δυτικές εταιρείες αποσύρονται από το μεγάλο έργο της Novatek Arctic LNG 2. Τουρκικές εταιρείες, ανάμεσά τους και η Karpowership, εμφανίζονται έτοιμες να πάρουν τη θέση τους.

Η άνευ προηγουμένου εκβιομηχάνιση της Αρκτικής που εκτυλίχθηκε τα τελευταία χρόνια κατά μήκος των ακτών του απομακρυσμένου κόλπου του Ομπ της Ρωσίας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα μετά τον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας και την επακόλουθη εισαγωγή των δυτικών κυρώσεων.

Άτλε Στάαλεσεν - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Τα μεγάλα έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου της Novatek στην περιοχή εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη δυτική τεχνολογία και η πλήρης διακοπή των εξελίξεων απειλεί τώρα το τελευταίο έργο, το Arctic LNG 2.

Η Novatek δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει το έργο όπως είχε προγραμματιστεί μετά την αποχώρηση της Baker Hughes, καθώς και της Saipem και της Technip.

Αλλά η βοήθεια μπορεί να είναι καθ' οδόν από τη φιλική προς τον Πούτιν Τουρκία.

Η Karpowership, ο Τούρκος κατασκευαστής των λεγόμενων powerships, αναφέρεται ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Novatek για την κατασκευή πλωτού σταθμού παραγωγής ενέργειας 300-400 MW που μπορεί να παρέχει ενέργεια στο πρώτο από τα τρία τρένα του έργου.

Σύμφωνα με την Kommersant, η Novatek δεν έχει άλλη επιλογή από το να συμφωνήσει με την τουρκική εταιρεία. Απλώς δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες επιλογές στην αγορά.

Το powership πιστεύεται ότι μπορεί να αντικαταστήσει τους στρόβιλους που αρχικά επρόκειτο να παραδοθούν από την Baker Hughes.

Η αμερικανική εταιρεία επρόκειτο να κατασκευάσει 20 στρόβιλους τύπου LM9000 στο Arctic LNG 2, επτά από τους οποίους θα εφαρμοστούν στο πρώτο τρένο του έργου.

Μόνο τέσσερις από τις τουρμπίνες παραδόθηκαν πριν χτυπήσουν οι δυτικές κυρώσεις και η Baker Hughes αποσυρθεί από τη Ρωσία. Η τελευταία από αυτά στάλθηκε στην αυλή Belokamenka έξω από το Murmansk στις 25 Μαΐου.



Οι τέσσερις ανεμογεννήτριες που θα παραδοθούν θα χρησιμοποιηθούν για τη διαδικασία υγροποίησης του φυσικού αερίου, ενώ η ηλεκτροπαραγωγή από την Karpowership θα παράγει την απαιτούμενη ενέργεια, αναφέρει η Kommersant.

Η Karpowership έχει κατασκευάσει από το 2010 25 powerships που σήμερα παρέχουν ενέργεια σε χώρες με ελάχιστα ανεπτυγμένα ενεργειακά συστήματα. Πλοία αυτού του είδους επιχειρούν σήμερα σε δέκα αφρικανικές χώρες, καθώς και στη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική. Τα ηλεκτροκίνητα πλοία είναι πλωτοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που τοποθετούνται σε φορτηγίδες ή σε πλοίο και μπορούν να λειτουργούν με βαρύ μαζούτ, ντίζελ ή φυσικό αέριο.

Η Novatek αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες και με την τεχνολογία LNG.

Βασικά μέρη των δομών που βασίζονται στη βαρύτητα που εφαρμόζονται στο αρκτικό LNG έχουν σχεδιαστεί από τη γαλλική εταιρεία Technip. Ένας άλλος βασικός εταίρος ήταν η Saren BV, μια κοινοπραξία της ιταλικής εταιρείας μηχανικών Saipem και της τουρκικής εταιρείας Renaissance Heavy Industries.

Τόσο η Technip όσο και η Saipem έχουν πλέον αποχωρήσει από το Arctic LNG 2 και η Novatek τις έχει αντικαταστήσει με τις Nova Energies και Green Energy Solutions, αναφέρει η Kommersant . Η πρώτη εταιρεία είναι θυγατρική της ρωσικής Nipigaz, ενώ η δεύτερη φέρεται να είναι μια ολοκαίνουργια εταιρεία εγγεγραμμένη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία που κατασκευάζουν τις μονάδες στο επάνω μέρος των δομών που βασίζονται στη βαρύτητα αποφάσισαν να διακόψουν τη συνεργασία με τη Novatek πάνω στο έργο.

Οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι δραματικές για μέρη όπως το Μούρμανσκ, όπου η Novatek κατασκευάζει τις τεράστιες κατασκευές βαρύτητας. Η αυλή Belokamenka θα μπορούσε τελικά να μετατραπεί σε πόλη-φάντασμα εάν το τεράστιο έργο Arctic LNG 2 σταματήσει πλήρως.

από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια