Η κρίση ντίζελ βαθαίνει καθώς τα αποθέματα πέφτουν σε επικίνδυνα επίπεδα

Ενώ η συμφωνία του ΟΠΕΚ+ για μείωση της παραγωγής αργού πετρελαίου και η αντίδραση των ΗΠΑ σε αυτήν κυριαρχούν στα πρωτοσέλιδα, μια πολύ πιο άμεση κρίση επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα.

Τα παγκόσμια αποθέματα ντίζελ και άλλων αποσταγμένων καυσίμων παρουσιάζουν πτώση εδώ και λίγο καιρό, και δε φαίνεται να υπάρχει αντιστροφή αυτής της τάσης. Η ζήτηση, από την άλλη πλευρά, αυξανόταν, οδηγώντας σε διεύρυνση της έλλειψης.

Irina Slav για το Oilprice.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Η κατάσταση έχει γίνει τόσο σοβαρή που οι Αμερικανοί αγοραστές άρχισαν να αγοράζουν φορτία ντίζελ που αρχικά έπλεαν για την Ευρώπη.

Το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι τουλάχιστον τρία δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ντίζελ από τη Μέση Ανατολή είχαν αλλάξει πορεία στο μέσο του ταξιδιού τους και τώρα ταξίδευαν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Και αυτός ο νέος ανταγωνισμός πρόκειται να ενταθεί.

Το θεμέλιο της έλλειψης είναι το χάσμα μεταξύ της ικανότητας διύλισης και της ζήτησης καυσίμων. Η πανδημία έκλεισε πολλά διυλιστήρια, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν ήταν μόνο η ίδια η πανδημία - η προσδοκία μιας έκρηξης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα που θα καθιστούσαν παρωχημένες πολλές δυνατότητες διύλισης έπαιξε επίσης ρόλο, όπως σημείωσε ο John Kemp του Reuters σε μια στήλη την περασμένη εβδομάδα.

Ωστόσο, αυτή η έκρηξη δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Στο μεταξύ, η ζήτηση καυσίμων παραμένει ισχυρή, με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη. Στην Ευρώπη, υπήρξαν παράγοντες που συνέβαλαν, όπως η απεργία των εργαζομένων στα γαλλικά διυλιστήρια, η οποία έκανε την έλλειψη πολύ χειρότερη από ό,τι θα ήταν διαφορετικά, και το επερχόμενο κλείσιμο διυλιστηρίων που σχετίζεται με τη συντήρηση.

Η Ευρώπη αγοράζει επί του παρόντος πολύ ρωσικό ντίζελ για να καλύψει το κενό, αλλά αυτό θα πρέπει να σταματήσει τον ερχόμενο Φεβρουάριο καθώς αρχίζει το εμπάργκο στα ρωσικά καύσιμα, επιδεινώνοντας περαιτέρω μια ήδη περίπλοκη κατάσταση με την προμήθεια μεσαίων αποσταγμάτων σε μια περιοχή μεγάλης κατανάλωσης

Η Argus ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο σοκ στην προσφορά ντίζελ λόγω των χαμηλών αποθεμάτων και της ισχυρής ζήτησης. Και το επίπεδο των αποθεμάτων είχε να κάνει πολύ με τις απρογραμμάτιστες διακοπές στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πριν από την περίοδο συντήρησης, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης τεσσάρων εβδομάδων της γαλλικής παραγωγής καυσίμου εν μέσω της απεργίας των εργαζομένων.

Επιπλέον, το άρθρο ανέφερε pvw οι έμποροι έλεγαν ότι υπάρχει μικρό κίνητρο για τη δημιουργία αποθεμάτων ντίζελ στην τρέχουσα κατάσταση της αγοράς: το ντίζελ έχει υποχωρήσει έντονα αυτή τηn στιγμή, επομένως από την άποψη των διυλιστηρίων και των εμπόρων εμπορευμάτων, δεν έχει νόημα η αποθήκευση αποθεμάτων.

Εν τω μεταξύ, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα αποθέματα αποστάγματος έχουν μειωθεί στα 106 εκατομμύρια βαρέλια, το οποίο είναι το χαμηλότερο από το 1982 που ξεκίνησαν τα αρχεία αυτών των αποθεμάτων, ανέφερε το Kemp του Reuters. Η Ευρώπη τα πηγαίνει λίγο καλύτερα, με τα αποθέματα αποστάγματος στα 360 εκατομμύρια βαρέλια στα τέλη Σεπτεμβρίου, τα χαμηλότερα εποχιακά από το 2007.

Οι ΗΠΑ εξάγουν πολύ ντίζελ στην ταραγμένη Ευρώπη, αλλά τώρα τα πράγματα αλλάζουν, και όχι μόνο επειδή τα φορτία εκτρέπονται από την Ευρώπη στις ακτές των ΗΠΑ. Τα διυλιστήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες προετοιμάζονται για πιθανή απαγόρευση των εξαγωγών καυσίμων.

Κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος από το Λευκό Οίκο, η ιδέα της απαγόρευσης των εξαγωγών καυσίμων για να εξασφαλιστεί ο εφοδιασμός στην τοπική αγορά ώθησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του American Petroleum Institute και τον επικεφαλής των American Fuel and Petrochemical Manufacturers να προειδοποιήσουν για μια τέτοια κίνηση.

Η απαγόρευση των εξαγωγών θα μπορούσε «να μειώσει τα επίπεδα αποθεμάτων, να μειώσει την εγχώρια ικανότητα διύλισης, να ασκήσει ανοδική πίεση στις τιμές των καταναλωτικών καυσίμων και να αποξενώσει τους συμμάχους των ΗΠΑ σε καιρό πολέμου», έγραψαν ο Mike Sommers από το API και ο Chet Thompson του AFPM στην Υπουργό Ενέργειας Jennifer Granholm.

Ωστόσο, αυτή την στιγμή, οι αμερικανοί αγοραστές αγοράζουν φορτία ντίζελ από την Ευρώπη με τρόπο παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη εξαγόραζε φορτία LNG που προορίζονταν αρχικά για ασιατικούς προορισμούς. Και η προσφορά δεν αυξάνεται αρκετά γρήγορα επειδή δεν υπάρχει αρκετή ικανότητα διύλισης για να ανέβει αρκετά γρήγορα ή και με αρκετό νόημα. Και αυτό δημιουργεί πολύ περισσότερο πρόβλημα τόσο για την Ευρώπη όσο και για τις ΗΠΑ, ειδικά στο τμήμα του πληθωρισμού.

από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια