Δεν είναι μόνο οι εκσυγχρονισμοί για την Πολεμική Αεροπορία, γιατί υπάρχουν εξελίξεις και σε άλλα πολλά!

Πολεμική Αεροπορία – Καθολική η προσπάθεια αναβάθμισης της υποστήριξης του στόλου των μαχητικών F-16. Στο χώρο των μαχητικών αεροσκαφών και της ισχύος που μεταφέρουν στο πεδίο αντιπαράθεσης, τεράστιο ρόλο έχει η διαθεσιμότητα και η δυνατότητα της αεροπορικής δύναμης που τα αξιοποιεί, να τα συντηρεί και να τα υποστηρίζει, αυτόνομα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Πολεμική Αεροπορία και το προσωπικό της προς την κατεύθυνση αυτή. Δεν είναι μόνο ο εκσυγχρονισμός των F-16 Block 50 που θα υλοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της. Είναι και πολλά άλλα εξίσου σημαντικά που θα διαβάσετε παρακάτω…

Από: defence-point.gr - Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Αξιόλογη προσπάθεια αναβάθμισης των δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας και στο χώρο της υποστήριξης όλων των εκδόσεων του F-16, συντελείται αυτή την περίοδο, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές. To πρώτο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, είναι η επαρκής ποσοτικά και ποιοτικά υποστήριξη των πολύ παλιών ηλεκτρονικών του F-16 Block 30. Προς το παρόν η διαδικασία αυτή είναι απρόσκοπτη, ενώ επισημάνθηκε ότι θα συνεχίσει να είναι, καθώς υλοποιείται πάντα μέσω FMS (διακρατικών συμφωνιών με τις ΗΠΑ). Υπάρχουν όμως και σκέψεις υλοποίησης μίας λελογισμένης έκτασης αναβάθμισης των ηλεκτρονικών του Block 30 στο εγγύς μέλλον.

Δεν γνωρίζουμε αν κάτι τέτοιο τελικά θα γίνει, δεδομένου ότι ο χρόνος πλέον είναι ενάντια σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ εξαρτάται από πολιτικές αποφάσεις, όχι αποκλειστικά από την επιθυμία του Κλάδου. Από την άλλη πλευρά όμως, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι η ΕΑΒ είχε ολοκληρώσει με επιτυχία την υλοποίηση προγράμματος εκσυγχρονισμού CCIP σε F-16 της USAF προ δεκαετίας, ενώ ένα παρόμοιο (CCIP LITE) σχεδόν “πακέτο” είχε προταθεί στην Πολεμική Αεροπορία για τα Block 30 από την κατασκευάστρια LM, το 2009. Και η πρόταση αυτή ως προς το τεχνικό της μέρος, εξακολουθεί να υφίσταται.

Συμπερασματικά και μετά την πάροδο σχεδόν πέντε ετών από την περίοδο της υπογραφής της σύμβασης εκσυγχρονισμού των νεότερων εκδόσεων του F-16 στο επίπεδο “V”, ο παρόν σχεδιασμός προβλέπει τη διατήρηση δύο βασικών εκδόσεων του μαχητικού σε υπηρεσία και μίας τρίτης (Βlock 30), σε καθαρά επικουρικούς ρόλους, αλλά όχι λιγότερο ζωτικούς για τους λόγους που εξηγήθηκαν.

Η Πολεμική Αεροπορία όμως δεν έμεινε μόνο σε αυτά, και το παρακάτω είναι ίσως το πιο σημαντικό που θα πρέπει να αναφερθεί… Το χαμηλό κόστος της διατήρησης του Block 30 σε υπηρεσία, θα συνδυαστεί και με τον κατακόρυφο περιορισμό του κόστους συντήρησης και υποστήριξης των κινητήρων F100-PW-229 της Pratt & Whitney που φορούν τα 83 F-16 που εκσυγχρονίζονται σε Viper (Block 72).

Συγκεκριμένα, οι κινητήρες των Viper θα περνούν από βαριά συντήρηση (εργοστασιακού επιπέδου) στην Ελλάδα και μάλιστα από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν θα αποστέλλονται δηλαδή στο εξωτερικό για το σκοπό αυτό, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, αυτό συνεπάγεται τεράστιο κόστος σε χρόνο και χρήμα. Πρόκειται για μια εξαιρετικής σημασίας εξέλιξη, από τη στιγμή που η “αυτονομία” του στόλου των F-16 αυξάνεται κατακόρυφα. Παράλληλα η ΕΑΒ διατηρεί τη δυνατότητα εργοστασιακού επιπέδου συντήρησης των κινητήρων F110-GE-129 των Block 30 και Block 50.

Όλα αυτά συνιστούν πρωτοβουλίες επανενεργοποίησης και εκσυγχρονισμού της δύναμης των F-16 που θα έχει στη διάθεσή της η ελληνική άμυνα για τα επόμενα 20 χρόνια. Συνιστούν επίσης, ενέργειες επαναξιοποίησης των υποδομών υποστήριξης που στήθηκαν σε βάθος δεκαετιών, αλλά και του πολύτιμου τεχνικού δυναμικού της Πολεμικής Αεροπορίας. Το DP οφείλει να τις καταγράψει και να τις αναδείξει στο μέγιστο δυνατό βαθμό, διότι κινούνται προς την κατεύθυνση της αυτονόμησης της στον ζωτικής σημασίας τομέα της συντήρησης και  υποστήριξης.

Κινούνται δηλαδή προς την κατεύθυνση της διασφάλισης του 51% τουλάχιστον του έργου της συντήρησης από την ίδια (in house), υιοθετώντας την πρακτική της USAF. To πόσο σημαντικός είναι αυτός ο επαναπροσανατολισμός, θα φανεί άμεσα, τόσο στα ποσοστά διαθεσιμότητας των μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας, όσο και στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου.

Η αρχή έγινε με την απόφαση εκσυγχρονισμού των F-16 Block 50 σε Block 50M σε εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας και από δικό της τεχνικό προσωπικό. Ελπίζουμε και ευχόμαστε μία ίδια διαδικασία να υλοποιηθεί το συντομότερο και για τα παλιότερα Block 30 στο πλαίσιο ενός προγράμματος τύπου CCIP LITE. Θεωρώντας δεδομένη τη στήριξη του ΓΕΕΘΑ, παράλληλα θα πρέπει να απευθυνθεί έκκληση στην πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί τη σημασία και να προτεραιοποιήσει…

από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια