Αλλάζουν όλα στην κυκλοφορία των ποδηλάτων: Έρχονται οι εναέριοι ποδηλατόδρομοι

Πρωτόγνωρα επίπεδα ασφάλειας για τους ποδηλάτες υπόσχονται οι εναέριοι ποδηλατόδρομοι που έρχονται να δώσουν λύση στο κυκλοφοριακό χάος των πόλεων.

Από: carandmotor.gr

Με την μικροκινητικότητα να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για ένα βιώσιμο μέλλον στα αστικά κέντρα, η ελβετική start-up URB-X παρουσίασε την δική της και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα.

Με στόχο τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας αλλά και την δημιουργία ζωτικού αστικού χώρου για τα ΕΠΗΟ (ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια, κτλ) εκεί που απλά δεν υπάρχει, οι Ελβετοί σκέφτονται τρισδιάστατα για την υλοποίηση του porject τους και «τοποθετούν» τους δικούς τους ποδηλατόδρομους λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος.


 
Σύμφωνα με τα όσα λέει η URB-X, οι ποδηλατόδρομoι της ελβετικής εταιρείας βρίσκονται μόλις πέντε μέτρα πάνω από το έδαφος, στηρίζονται σε κολώνες και κύριο υλικό για την κατασκευή τους είναι το σαφώς πιο φιλικό για το περιβάλλον ξύλο.

Παράλληλα, η πρόταση της URB-X δεν είναι απλά ένας στενός, για τα δεδομένα των αυτοκινήτων, δρόμος πάνω από το έδαφος. Ανάλογα και με αυτά που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, ο εναέριος ποδηλατόδρομος μπορεί να εφοδιαστεί με φωτοβολταϊκά ώστε να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, για τα συστήματα του ιδίου αλλά και για το δίκτυο ηλεκτροδότησης, ενώ μπορεί να φέρει ακόμη και έξυπνο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας, το οποίο έχει παράλληλα τη δυνατότητα επικοινωνίας με τα ποδήλατα και τα λοιπά ΕΠΗΟ αλλά και με τα κινητά των χρηστών.

Μπορεί επίσης να εφοδιαστεί ακόμη και με οροφή για να αποφεύγουν οι χρήστες του τον κακό καιρό, ενώ το σύστημα θέρμανσης που βρίσκεται κάτω από τον δρόμο δίνει τη δυνατότητα στους ποδηλάτες να τον χρησιμοποιούν ακόμη και με θερμοκρασίες υπό του μηδενός χωρίς να κινδυνεύουν να γλιστρήσουν.


 
Πέρα από τα προφανή οφέλη για το περιβάλλον, η URB-X αναφέρει ότι σημαντικό είναι και το κέδρος σε χρόνο που προσφέρουν οι εναέριοι ποδηλατόδρομοι. Σύμφωνα με τους Ελβετούς, η ανάπτυξη του δικτύου μπορεί να μειώσει κατά 20%-40% τις διαδρομές έως 20 χιλιόμετρα που γίνονται με αυτοκίνητο και αυτό με τη σειρά του μπορεί να μειώσει δραστικά την κίνηση στους δρόμους με ωφελούμενους και τους οδηγούς αυτοκινήτου.

Η κατασκευή της URB-X, είναι σημαντικά ελαφρύτερη σε σχέση με έναν εναέριο δρόμο που έχει κατασκευαστεί από τσιμέντο και ατσάλι. Μπορεί να τοποθετηθεί πάνω υπάρχουσες γραμμές τραμ, ώστε να μην καταλαμβάνει περισσότερο χώρο. Τα τμήματα της (μήκους 20 μέτρων) έρχονται προκατασκευασμένα και αυτό μειώνει σημαντικά και τον χρόνο κατασκευής της αφού μπορούν να δημιουργούνται 100-250 μέτρα εναέριων ποδηλατόδρομων την εβδάδα.

Αναφορικά με το κόστος οι Ελβετοί κάνουν λόγο για ένα ποσό μεταξύ 2 και 2,5 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τον εξοπλισμό του ποδηλατόδρομο. Το ποσό μπορεί να ακούγεται μεγάλο αλλά είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με το αντίστοιχο των συμβατικών εναέριων δρόμων.

Ήδη οι Ελβετοι έχουν κατασκευάζει έναν μικρού μήκους πειραματικό ποδηλατόδρομο στη Βασιλεία της Ελβετίας, ενώ η πρώτη πόλη που αναμένεται να «υιοθετήσει» τον ποδηλατόδρομο της URB-X είναι η Στουργκάρδη της Γερμανίας.

 

από freepen.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια